خبرهای داغ:
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته بخش اعظمی از املاک و اراضی آموزش و پرورش فارس به تاراج رفته که از وزیر محترم انتظار داریم با اعزام هیأتی این موضوع را بررسی کند.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۱۴
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی در نشست شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش اعظمی از املاک و اراضی آموزش و پرورش فارس در گذشته به تاراج رفته و چوب حراج به آن خورده است!

او با تاکید بر نقش نظارتی مجلس افزود: املاک آموزش و پرورش را تبدیل به مجتمع های شخصی خود کرده اند که انتظار داریم وزیر محترم با همراهی استاندار با تشکیل هیاتی نظارتی این تخلف را پیگیری کنند و این اموال را از حلقوم کسانی که این کار را کرده اند، بیرون بیاورند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد منابعی که حق مسلم دانش آموزان بوده را تبدیل به برج کرده و منافع شخصی خود را دنبال کرده اند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی وزارت خانه آموزش و پرورش در خصوص این تخلفات شد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای آموزش و پرورش فارس به ویژه شیراز و زرقان نیز گفت: امروز آموزش و پرورش در بحث مکان های آموزشی، ورزشی و ... دچار فقر است و برای روستاهای اطراف شیراز نیز هیچ فکری اندیشیده نشده است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجهیزات قدیمی هنرستان ها ادامه داد: امروز تجهیزات هنرستان ها بسیار قدیمی است و نیاز امروز را تامین نمی کند.

او با بیان اینکه شیراز نیازمند گسترش نواحی است، افزود: یک ناحیه دیگر باید در شیراز ایجاد شود تا روستاهای اطراف را پوشش دهد چراکه مشکلات در این مناطق بیداد می کند.

عزیزی همچنین خواستار توجه جدی به بازنشستگان آموزش و پرورش شد و گفت: یک مجموعه بزرگ فرهنگی، رفاهی ویژه بازنشستگان باید ایجاد شود که زمین را ما تامین می کنیم و ساخت آن بر عهده وزارت خانه باشد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین توجه به دانشگاه فرهنگیان را مهم دانست و گفت: یک تصمیم عملی برای دانشگاه فرهنگیان نیاز است تا این مجموعه را تبدیل به یکی از بهترین مجموعه ها کنیم چراکه امکانات آن نیز در معرض فرسودگی است.

عزیزی بر تامین فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: سرانه ورزشی فارس بسیار کم است و باید برای آن فکر جدی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها