خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان خبر داد
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان از صدور ۵ هزار گواهینامه حرفه‌آموزی برای زندانیان استان خوزستان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۷۴
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

پژمان پروین در نشست خبری که امروز (۴ تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در دوران تحول و تعالی و پیرو ابلاغ دستور رئیس قوه قضائیه، سازمان‌ زندان‌ها در سال ۱۴۰۱، ۱۰ اولویت را برای زندان‌های کل کشور ترسیم و ابلاغ کرد که هفت اولویت از این تعداد مربوط به خدمت‌رسانی به زندانیان و خانواده‌های آن‌هااست.

وی ادامه داد: اولین اولویت، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان است. ۵۰ درصد زندانیان محکوم در حال حاضر مشغول به کار هستند که این آمار بین ۴۵ تا ۵۰ درصد در سه ماهه اول نوسان داشته است. در سال گذشته در حوزه حرفه‌آموزی مقام اول کشور را با بیش از ۵ هزار گواهینامه داشتیم که از سوی فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای زندانیان محکوم صادر شده است؛ در این گواهینامه‌ها هیچ نامی از زندان نیست و این افراد می‌توانند بعد از آزادی به هر مؤسسه‌ای مراجعه و وام دریافت کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان بیان کرد: اولویت دوم، اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری و اولویت سوم تغذیه زندانیان با هدف ارتقای کیفیت غذای آن‌ها است. تلاش داریم که غذای باکیفیت و کمیت مناسب به مددجویان زندان‌ها ارائه کنیم.

وی افزود: اولویت بعدی، انجام مسئولیت اجتماعی با هدف توجه به خانواده زندانیان از طریق توسعه خدمات حمایتی است. در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ خدمت به خانواده‌های زندانیان ارائه شد که برای این خدمات بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

پروین در پایان گفت: بیش از ۷۰۰ بازدید از خانواده زندانیان در سال گذشته توسط مقامات ارشد و عالی قوه قضائیه انجام شد و برای ۴۷ خانواده از خانواده‌های زندانیان منازل‌شان درست شد. در زمینه خروج زندانیان و آزادی آن‌ها در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها