خبرهای داغ:
سردار سرلشکر شهید علی هاشمی ، فرمانده شجاع قرارگاه سری نصرت که نقش اثرگذاری در طراحی عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس داشت .
کد خبر: ۹۴۴۰۹۷۸
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

در سال‌های جنگ تحمیلی خوزستانی‌ها نقش اثرگذاری در دفاع از میهن اسلامی داشتند و فرزندان این دیار غیرت و ایثار مجاهدانه در برابر رژیم بعثی عراق و حامیانش ایستادند و جان خود را فدای اسلام، انقلاب و میهن کردند.

در خوزستان قهرمان مردان و زنانی پرورش یافتند که در هشت سال دفاع مقدس جبهه‌های جنوب شاهد حماسه آفرینی‌های این دلاوران بوده است.

سردار سرلشکر شهید علی هاشمی یکی از این مردان مرد بود که در دهم دی ماه سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در شهر اهواز به دنیا آمد.

دوران کودکی و نوجوانی این فرمانده شهید در محله حصیرآّباد گذشت و در دوران انقلاب اسلامی همگام با ملت ایران بر علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه پرداخت و در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با دوستانش سپاه حمیدیه را تشکیل داد.

سردار علی هاشمی در دوران دفاع مقدس با تشکیل قرارگاه سری نصرت عملیات‌های بزرگی همچون خیبر و بدر را طراحی کرد و از این شهید گرانقدر با نام‌ سردار هور، سردار خیبر و خط شکن یاد می‌کنند.

فرماندهی سپاه حمیدیه، فرماندهی سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و فرماندهی قرار گاه سری نصرت از جمله فعالیت‌های سردار شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس بود.

سرانجام سردار هور در چهارم تیر ماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون آسمانی شد و پیکر مطهرش پس از ۲۲ سال در سال ۱۳۸۹ شناسایی و پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد و بر سر مزار این سردار رشید اسلام یادمان سرداران شهید خوزستان ساخته شده است .

رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید بزرگوار فرمودند : در خوزستان جوان‌های عرب در مقابل تهاجم رژیم صدّام ایستادند. آن‌ها هم عرب بودند، این‌ها هم عرب بودند، امّا این عرب ایستاد. اسم شهید علی هاشمی سردار جوان عرب خوزستانی، اهل اهواز- و اسم این‌ها فراموش نخواهد شد؛ این‌ها ایستادند. او هم عربی حرف میزد، این هم عربی حرف میزد، امّا این حقیقت را فهمید، توطئه‌ی دشمن را شناخت و ایستاد؛ بقیّه‌ی اقوام ایرانی همین‌جور.

علاقه و رفاقت دیرینه ای میان سردار شهید هاشمی و سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی وجود داشت و سردار شهید سلیمانی در سفرهای خود به خوزستان ضمن زیارت مزار سردار هور به دیدار خانواده شهید علی هاشمی می رفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها