خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛
سیاهکلی گفت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که مردم بتوانند به حق و حقوق خود برسند و این زمینه ای است که سازمان اوقاف ایجاد کرده است هر چند که با مخالفت هایی مواجه است.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۱۸
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
به دنبال رفع مشکلات وقفی مردم با استفاده از ظرفیت اوقاف هستیم

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه تسهیلگری و بررسی و حل مسایل اوقافی شهر خاکعلی شهرستان ابیک با حضور لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، محمد فتوحی فرماندار ابیک و جمعی از مسوولان شهرستان در محل فرمانداری آبیک برگزار شد.

 

سیاهکلی ضمن تقدیر از اداره کل اوقاف استان در راستای رسیدگی به مشکلات وقفی در شهرهای مختلف استان بیان کرد: در راستای رسیدگی به مشکلات وقفی، مشقات و زحمات زیادی برای اداره کل وقف ایجاد شده اما رسیدگی به شرایط اراضی موقوفه هم به نفع اوقاف و هم به ویژه به نفع مردم است و هر دو طرف از مصوبات ایجاد شده بهره مند خواهند شد.

 

وی گفت: در راستای رسیدگی به مشکلات وقفی، مدیریتی برای اوقاف نیز ایجاد می شود که بهتر بتواند به اموال اوقافی مدیریت کرده و حق واقف را به درستی ادا نماید اما باید این واقعیت بیان شود که مردم از این رسیدگی ها بیشتر نافع بوده و اگر هر کجا شرع مقدس و قوانین وقفی اجازه دهد مطمئنا،ما نیز برای نفع مردم کمک می کنیم.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛ اظهار کرد: بزرگان هر نقطه از استان که بناست به مشکلات وقفی آن رسیدگی شود باید پیش قدم رفع مشکلات باشند. همچنین از اجرای این اقدامات، فرصت بسیار خوبی برای شهرداری هم در جهت توسعه شهری، ساخت و ساز و معاملات و کمک به مردم ایجاد شده است. 

 

وی افزود: بنده بعنوان وکیل مردم توصیه می کنم که مردم زمین خود را نفروشند بلکه خریداری کنند تا اندوخته خوبی برای خود و فرزندانشان ایجاد شود و ما نیز با ایجاد تخفیفات لازم کمک می کنیم تا بتوانند از پس هزینه های خود برآیند. 

 

سیاهکلی ضمن تقدیر از اقدامات اوقاف و شهرداری و مردم عنوان کرد: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که مردم بتوانند به حق و حقوق خود برسند و این زمینه ای است که سازمان اوقاف ایجاد کرده است هر چند که با مخالفت هایی مواجه است. 

 

وی گفت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع وقف نشان می دهد که فقاهت در اسلام به روز است و می تواند گره گشای خوبی برای مشکلات مردم و جامعه باشد. 

 

شهرداری با هماهنگی اوقاف از امروز برنامه ریزی لازم جهت قیمت گذاری اراضی موقوفه را طی ۱۵ روز انجام دهد

 

در ادامه جلسه فتوحی فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به ایجاد جلسه در راستای رسیدگی به مشکلات وقفی شهر خاکعلی بیان کرد: این اقدام، اتفاق بسیار خوبی است و با توجه به اینکه این اقدام در حال حاضر در استان قزوین به صورت پایلوت اجرا می شود اگر در کل کشور اجرا شود قطعا مشکلات وقفی با سرعت برطرف خواهد شد.

 

شهرداری با هماهنگی اوقاف از امروز برنامه ریزی لازم جهت قیمت گذاری اراضی موقوفه طی ۱۵ روز انجام دهد. 

 

فتوحی عنوان کرد: هماهنگی لازم با بانک ها جهت دریافت تسهیلات بانکی برای پرداخت هزینه طرح برای مردم فراهم شود تا مردم دچار بروکراسی بانکی و اداری نشوند و هرکجا لازم بود برای تسریع در امر، فرمانداری آبیک ورود می کند.

 

فرماندار آبیک عنوان کرد: اجرای طرح به نفع شهرداری و مردم است و لذا هر کجا نیاز به نظر کمیسیون های استانی بود، برای تسهیل در امر،اقدامات لازم صورت می پذیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها