سردار رمضان زیراهی در یادواره شهدای جزیره مجنون و۲۳ شهید پایگاه بسیج امام حسن عسکری سپاه انصار الحسین گناوه  گفت : امروز ابتکار عمل با ما می باشد و دشمن در مقابل به یک دفاع کننده تبدیل شده است
کد خبر: ۹۴۴۱۰۴۰
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبر نگار بسیج از گناوه فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت:در زمان کنونی به برکت خون شهدا، صبوری خانواده‌های معظم آن‌ها و مجاهدت رزمندگان اسلام، کشوری با اقتدار داریم و صاحب عزت هستیم.
وی افزود: ایران اسلامی اشراف خیلی خوبی روی خلیج فارس دارد به طوریکه وقتی شناور‌های یونانی سیستم‌های خود را خاموش کرده بودند، اما براحتی به چنک رزمندگان ما افتادند.
وی بیان داشت:امروز ابرقدرت‌های  دنیا جرات نمی‌کنند وارد خلیج فارس شوندو اگر بخواهند تخلفی هم انجام دهند بطور قطع رزمندگان غیور و نستوه ایران اسلامی برخورد خواهند کرد.
زیراهی گفت: شما دیدید  وقتی شناور ما را در جبل الطارق می‌گیرند و دادگاه آن‌ها رای می‌دهد، هر چه کار‌های دیپلماتیک انجام می‌شود اقدام به آزاد کردن آن نکردند، اما وقتی مقابله به مثل می‌شود و بر اثر تخلف آنها، شناورهایشان را توقیف می‌کنیم، رای دادگاه آن‌ها  تغییر می‌کند.
وی  اضافه کرد:موضوع شناور آخر که دزدیدند همینطور بود و یونانی‌ها نفتش را به آمریکایی‌ها دادند و هرچند کار‌های دیپلماتیک کردیم به ما تحویل ندادند، اما وقتی شناورشان توقیف شد دادگاهشان هم رایش را راحت بر گرداند.
زیراهی با اشاره به اینکه امروز قدرتمند هستیم و در سه حوزه وضعیت بسیار خوبی داریم، گفت: در حوزه امنیتی و اشراف اطلاعاتی با  تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان، نیروی انتظامی و سپاه در یک وضعیت بسیار مناسب و آرامش خوبی بر جامعه با وجود تلاش دشمنان برای ناامن کردن کشور، حاکم است و در حوزه غرب آسیا از امن‌ترین کشور‌ها هستیم.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود:  در زمینه قدرت تهاجمی و بازدارندگی  نیز از وضعیت بسیار خوبی برخورداریم و  قدرت تهاجم کشور در زمان حاضر به گونه‌ای است که حداقل در حوزه ۲ هزار کیلومتری کشور خودمان زیرساخت‌های دشمن را در کوتاه‌ترین زمان می‌توانیم از بین ببریم.
وی بیان کرد: در حوزه دفاعی نیز از وضعیت خوبی برخورداریم و با همت ارتش، سپاه و نیرو‌های انتظامی در بحث مرزبانی جا‌هایی که امکان نفوذ دشمن وجود دارد، حضور دارد و مقتدرانه از مرزهایمان دفاع می‌کنند.
زیراهی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی در بعضی نقاط با دشمن که تا ۱۳ کیلومتری اهواز آمده بود می‌جنگدیم، اما اکنون امروز مرز‌های ما هزاران کیلومتر با کشور فاصله گرفته اند.
وی گفت:در دفاع مقدس موقعی که جنگ شروع شد، اگر جلوی دشمن را سد نمی‌کردیم و خون شهدای والامقام به زمین ریخته نمی‌شد و خانواده‌های معظم شهدا صبوری و مردم بر خدا توکل نمی‌کردند، وضعیت ما اینطور نبود.
 فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه بیان کرد: همه مردم گناوه موقعی که آبادان در محاصره شدید بود، خودجوش با شناور‌های مردمی، آذوقه، مهمات، سلاح و نیرو  ترابری کردند و علت آن انگیزه الهی و معنوی در این حماسه بود.
زیراهی گفت: اکنون جبهه مقاومت، طوری قدرتمند شده است که سلاح‌های مرود نیاز خود را می‌سازند.
وی افزود: در دنیا چند نقطه راهبردی وجود دارد که ۲ تای آن‌ها شامل تنگه هرمز و باب المندب که از نظر تجارت جهانی یک وضعیت ویژه‌ای دارند، دست مقاومت است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه  به تهاجم بی نتیجه عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و ادامه داد: عربستانی‌ها می‌گفتند ما سه ماه یمن را می‌گیریم، اما به رغم صد‌ها میلیارد دلار هزینه، هنوز به یک خواسته شان نرسیده اند.
وی گفت: امروز تنوع اقدامات رزمندگان یمن، باعث افزایش قدرت و توانمندی آن کشور شده و عربستانی‌ها را  مجبور می‌کند که آتش بس دهند.
زیراهی اظهار داشت: فرهنگی که بر جامعه و نیرو‌های رزمنده ما حاکم شده، شهادت است و  کسی که فرهنگ شهادت دارد، ابایی در برابر دشمن ندارد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن طوری دیگر ما را نگاه می‌کند، گفت:  دشمنان مجبورند ما را در معادلات راهبردی به عنوان یک قدرت درنظر بگیرند.
وی اظهارداشت: به برکت خون شهدا و صبوری خانواده‌های معظم آن‌ها و مجاهدت جوانان و دانشمندان کشور، از عزت و اقتدار ویژه‌ای برخورداریم.

                                

ارسال نظرات