خبرهای داغ:
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ماندگاری گرد و غبار در استان تا روز دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۳۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

بر اساس این اطلاعیه ماندگاری گرد و غبار و همچنین نفوذ توده گرد و غبار عراقی به مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق استان از صبح دوشنبه ۶ تیر تا اواخر وقت همان روز، سبب کاهش دید افقی، کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شعاع دید افقی در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه روز یکشنبه در بستان ۱۰۰، شادگان ۴۰۰، آبادان ۵۰۰ و اهواز یک هزار و ۳۰۰ متر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار عراقی از صبح روز یکشنبه وارد خوزستان شد و میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان شنبه شب، ادارات و سازمان های پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار برای امروز یکشنبه تعطیل اعلام کرد. این کارگروه صبح امروز تصمیم به تعطیل نشدن سایر شهرستان‌ها گرفته بود.

بر اساس تصمیم این کارگروه، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان در روز یکشنبه در پی افزایش گرد و غبار تا ساعت ۱۲ اعلام شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین غلظت آن در شهرستان‌های اهواز و کارون با حدود ۶ برابر حد مجاز بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها