خبرهای داغ:
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۸۰ دانشجوی زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) استان به عنوان زیارت اولی در قالب طرح" شوق زیارت " به مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۴۳
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

ناصر اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح با حمایت خیران انجام گرفته است بیان کرد: سهم خوزستان در سه ماه دوم امسال، برای اعزام به اردوهای سراسری مشهد مقدس ۴۴۰ نفر است و در تابستان مددجویان زیرحمایت این کمیته به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام زایران به اردوهای شوق زیارت با اولویت مددجویان زیارت اولی انجام می‌شود، بیان کرد: اعزام زایران در پی شیوع کرونا متوقف شده بود اما از امسال و با کاهش چشمگیر این بیماری، سفرهای معنوی شوق زیارت از سر گرفته شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان گفت: این طرح بستری مناسب برای شناسایی و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل بیت(ع) است که به دلیل نیاز مالی، امکان زیارت را ندارند.

اسکندری ادامه داد: طرح شوق زیارت علاوه بر فراهم آوردن امکان زیارت اماکن مقدسه توسط نیازمندان جامعه، زمینه مشارکت نیکوکاران و دوستداران اهل بیت (ع) برای مشارکت در این طرح را فراهم کرده است.

وی گفت: برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی در کنار آموزش نظری و کلاس های اعتقادی، نتایج مطلوبی برای مددجویان در پی دارد و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی موجب تحول ذهنی و قلبی آنها می شود.

اسکندری با اشاره به اینکه این نهاد در سرفصل‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و اردوی زیارتی و تربیتی به دانش‌آموزان و دانشجویان خدمت ارایه می‌کند، افزود: اکنون فرصت برای تقویت این حوزه فراهم است و این اردوها از نظر سیاحتی تاثیر بسزایی در تقویت روحیه دانش آموزان و دانشجویان دارد و فرصت آشنایی با فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سه هزار دانشجو زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها