خبرهای داغ:
مسئول معاونت اجتماعی سپاه هوراند در گفت و گو با بسیج:

عوارض ناشی از اعتیاد تهدید جدی برای سلامت جامعه است

تبریز- مسئول معاونت اجتماعی سپاه هوراند گفت: عوارض ناشی از اعتیاد باعث رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۸۰
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

داود یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، افزود: ریشه کن کردن اعتیاد به طور کامل امکان پذیر نیست ولی می‌توان با تلاش و تدبیر آن را کنترل و با ارتقا سطح آگاهی افراد از آن پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: هر سال به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شعار ویژه‌ای انتخاب می‌شود و پیرو آن شعار، اقدامات و فعالیت‌های لازم برای مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در سال پیش رو برنامه‌ریزی و سازماندهی می‌شود.

یعقوبی اضافه کرد: به دلیل آن که که دامنه علل گرایش به اعتیاد و گستردگی عوارض ناشی از آن بسیار وسیع و فراگیر می‌باشد، پیشگیری، شناسایی و از بین بردن علل گرایش به اعتیاد ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی و دانش مردم در مقابله با همه آسیب‌ها از جمله اعتیاد بسیار مهم و اثرگذار می‌باشد بیان کرد: باید سطح آگاهی و اطلاعات مردم جامعه، نسبت به اعتیاد مواد مخدر افزایش یابد تا درصد گرایش ابتلا به اعتیاد و مصرف انواع مواد به شدت کاهش یابد.

یعقوبی یادآور شد: اغلب معتادین از روی غفلت و نا آگاهی و بنابر علل روانی همچون اضطراب، استرس، شکست‌های روحی، فرار از مشکلات اجتماعی و فشارهای روحی و کسب تفریح به سمت اعتیاد رفته‌اند که برای پیشگیری می‌توان از اقدامات پیشگیرانه همچون افزایش آگاهی مردم، اطلاع‌رسانی درست، توسعه ورزش همگانی استفاده کرد چرا که سرمایه اصلی در حوزه مقابله با اعتیاد، باید بر مباحث پیشگیری استوار باشد.

وی افزود: اعتیاد مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بوده به طوری که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته شده در کشور، مواد مخدر در رأس پنج آسیب اجتماعی اول کشور قرار دارد وچهارآسیب دیگر نیز به نوعی مرتبط با مواد مخدرو مسئله اعتیاد است.

یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم که بهترین راه دفاع در برابر مبارزه با ابتلا به بیماری اعتیاد رعایت امور پیشگیرانه است و در این راستا با توجه به نکاتی که ذکر شد نیاز به یک مشارکت جمعی از سوی جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها