تبریز- وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خرید تضمینی شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۶۶۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای اداری ملکان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت تا امیدی برای کشاورزان ایجاد کند و قیمت کود ۴۵ درصد کاهش یافت و در شروع فصل پاییز نیز کشت قراردادی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: امروز حوزه کشاورزی، امنیت غذایی و سفره غذایی برای همه کشور‌ها مهم شده است و در ایران نیز با برنامه ریزی انجام شده مشکلی وجود ندارد.

ساداتی نژاد همچنین در خصوص دیدار با کشاورزان ملکانی گفت: مطالبات کشاورزان عزیز را از نزدیک دیدیم تلاش می‌کنیم که در حد وسع و امکان بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم بخشی از این مطالبات مربوط به کانال‌های آبرسانی روستایی بود که برخی در روستا‌ها آغاز شد و ان شاءالله با این آبرسانی ها، کمبود آب جبران شود.

وی ادامه داد: در این منطقه با این وسعت کشتارگاه وجود ندارد و بر این اساس با همکاری بانک کشاورزی تسهیلات به سرعت داده خواهد شد تا هم اشتغال ایجاد کند و هم به دامداران در تولید ثروت کمک شود.

ساداتی نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه ملکان کانون تولید انگور است طرح فراز (داربستی کردن باغ‌های انگور) را با تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری ارائه می‌دهیم تا هم ضایعات پایین بیاید و هم تولید افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: مراکز تحقیقات خوبی هم در ملکان است که قرار شد با همکاری رئیس سازمان تحقیقات و تیمی که اعزام خواهد شد بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در اینجا وجود دارد استفاده شود.

وی در خصوص شهرک گلخانه‌ای ملکان هم گفت: کمک خواهیم کرد که مشکل اراضی آنجا حل شود و با سرعت بتوانیم شرایط مطلوب و خوبی را ایجاد کنیم تا اشتغال مناسبی در ۶۰ هکتار ایجاد شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه شهرستان ملکان نسبت به سرانه زیرساخت حوزه کشاورزی کمی عقب مانده است گفت: ما باید فاصله اینجا را با سرعت کم کنیم و به متوسط استانی برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی، از کانال آبیاری مبارک شهر و شبکه‌های فرعی سد شهید کاظمی شهرستان ملکان بازدید و کانال یولقونلوی جدید، قندهار ویوزباشکندی را نیز کلنگ زنی کرد.

وی همچنین در این سفر از شهرک گلخانه‌ای ملکان که در ۶۰ هکتار در حال احداث است بازدید کرد و در جریان روند احداث این شهرک قرار گرفت.

ارسال نظرات