خبرهای داغ:
طالبی گفت: با پیگیری استاندار محترم ۸ مصوبه در دیدار با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این حوزه برای استان به انجام رسید که این مصوبات باید از سال ها قبل در حوزه پیشگیری اجرائی می شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۰۵
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

هدف مافیای مواد مخدر حفظ بازار خود در جامعه است/اعتیاد در جامعه ما سالانه بطور مستقیم و غیر مستقیم167 هزار میلیارد تومان خسارت می دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت:مواد مخدر یکی از 4 بحران اصلی جهان وتهدیدی استراتژیک و چند وجهی با علل و عوامل مختلف بدون احساس خستگی تمام تلاش خود انجام می دهد تا بازار خود را حفظ کند.

وی افزود: الان در کنار بحث مواد مخدر سنتی ، مواد مخدر صنعتی را داریم که با ذائقه روز در دسترس ، و بسیار سنگین تر و مخرب تر از مواد مخدر سنتی هستند.

طالبی گفت: اجرای ماده ۴۲ که  همان ساخت به اردوگاه های کار اجباری برای قاچاقچیان و فعالان در حوزه مواد مخدر است هم یکی دیگر از نیازمندی های مرکز استان است که اگر چه از سال ۹۰ کلنگ احداث آن بر زمین زده شده اما تا کنون اعتباری برای ساحت آن جذب نشده است .

وی ادامه داد: امروزه مواد مخدر در اصل همانند ابزاری در دست دشمنان برای ضربه زدن به نسل جوان و کارآمد کشور است که برای براندازی نظام ، نسل کشی و متلاشی کردن لایه های مختلف اجتماعی  از آن استفاده میکنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان بیان کرد: بر اساس آمار های موجود ۸۵ درصد طلاق ها ، ۲۰ درصد قتل ها، ۶۵درصد همسر آزاری و کودک آزاری ها و ۵ درصد شرارت ها با اعتیاد در ارتباط است و ۴۰درصد در زندان ها به صورت مستقیم و ۲۰ درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند.

وی افزود: تنوع مواد مخدر نشان می دهد با سیستم هوشمندی مواجه هستیم، یک سطح از اقدامات و هزینه های مواد مخدر مربوط به حوزه های اجتماعی است و اگر قرار باشد واقع بین باشیم کشور به واسطه اعتیاد سالانه به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۶۷ هزار میلیارد تومان خسارت می دهد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی های مردم در استان بحث ویترین اجتماعی و ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه است که این موضوع را معتادان لکه دار کرده اند و بعنوان اولین قدم باید ویترین اجتماعی ترمیم شود و باید با کمک دیگر دستگاهها به این موضوع بصورت جدی ورود پیدا کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: چند مطالبه در بحث مواد مخدر اولویت ما با رویکرد کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی است در این راستا سال گذشته درهمایش یاریگران زندگی 4200مدرسه در سطوح ملی  و 6 میلیون نفر دانش آموز و 3 میلیون نفر از والدین آموزش دیدند.

طالبی تصریح کرد: استاندار محترم گلستان در موضوع مبارزه با مواد مخدر همیشه پای کار بوده است و با پیگیری ایشان  ۸ مصوبه در دیدار با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این حوزه برای استان به انجام رسید که این مصوبات باید از سال ها  قبل در حوزه پیشگیری اجرائی می شد.

وی اظهار داشت: در استان خیرین محترمی داریم که در حوزه های سلامت و مدرسه سازی پای کار بودندو این قابل تقدیر است، اما ما تقاضا داریم در استان گلستان برای توسعه مراکز نگهداری افراد معتاد، خیرین محترم به ما کمک کنند تا این امر محقق گردد.

طالبی در پایان گفت: امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر ۷۰۰ برنامه در سطح استان به اجرا درامد که شاخص ترین آن تجلیل از خانواده های شهدا و جانباز مبارزه با مواد مخدر و برگزاری نخستین یادواره ۸۳ شهید مبارزه با مواد مخدر استان بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها