خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در جمع فرمانداران استان گفت: بسیج سازندگی تکلیف خود را کمک به مردمی سازی رویکرد‌های دولت، در محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی می‌داند.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۵۳
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اسماعیل قزل سفلی در نشست فرمانداران شهرستان های استان فارس که در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، با اشاره به سبک مدیریتی شهید بهشتی و استفاده ویژه از تمام ظرفیت ها بیان داشت: مجموعه بسیج سازندگی تکلیف خود می داند در مردمی سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی کمک رسان باشیم متولی اصلی محرومیت زدایی دولت می باشد و بسیج به عنوان یک بازوی کمک کننده به شمار می رود و بسیج سازندگی ظرفیتی دارد که میتواند در کنار تمام ظرفیت های موجود در سطح شهرستان ها قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: بسیج سازندگی ، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را رسالت خود می داند و دارای یک برنامه مشخص و معین در این زمینه ، تحت عنوان برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه است که روستاها و حاشیه های شهر نقطه هدف این برنامه می باشد و در حوزه زیر ساختی و عمرانی به دنبال اجرای برنامه ها در 4 مساله آب، راه روستایی، اشتغالزایی و مسکن می باشد. مطمئنا رفع مشکلات در این 4 مساله میتواند در توسعه و پیشرفت روستاها و جلوگیری از مهاجرت و پایداری مردم در روستاها کمک کننده باشد.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله بسیج سازندگی جهت کمک رسانی به روستائیان در مسائل چهارگانه آب، راه، اشتغال و مسکن ، افزود: طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در این زمینه در حال اجرا می باشد و به دنبال رفع مشکل آب 372 روستای 20 شهرستان استان فارس می باشد که طبق تفاهم نامه ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو و توسط بسیج سازندگی انجام می شود.

قزل سفلی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی مربوط به تکمیل پروژه های نیمه تمام می باشد و در مدت 30 ماه انجام خواهد شد، افزود: انتظار می رود فرمانداری ها در جهت تسریع عملیات اجرایی این 34 مجتمع آبرسانی و 11 پروژه تک روستایی، همه ظرفیت های پیرامونی شهرستان را بسیج کنند و این ظرفیت در کنار بسیج قرار گیرد. جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به سیاست های 24 بندی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده اند، اظهار داشت: در عرصه های مختلف کار آفرینی و ایجاد فرصت های شغلی ورود کرده ایم که با تسهیل گری و توانمند سازی و اجرای طرح های مختلف مانند پرداخت تسهیلات تبصره 16، ایجاد قطب های صنایع تبدیلی، راه اندازی مشاغل خرد و خانگی، پنل های خورشیدی 5 کیلو واتی و ... کمک کننده به ادارات و نهاد های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم و در واقع یکی دیگر از ظرفیت های مهم بسیج سازندگی است.

قزل سفلی احداث مسکن محرومین را از دیگر برنامه های هدفمند این سازمان در سال جاری نام برد و گفت: در این حوزه از ظرفیت قیر رایگان برای کمک به راه های روستایی و از ظرفیت گروه های جهادی برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها