خبرهای داغ:
تبریز- نماینده سازمان بهداشت جهانی در کشورمان با بیان اینکه یکی از بزرگترین موفقیت‌های ایران واکسیناسیون همگانی در برابر کووید-۱۹ است، این کشور توانست در مدت سه ماه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت خود را واکسینه کند که در این مدت محدود قابل توجه بود.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۱۴
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر سید جعفر حسین روز چهارشنبه، ششم تیرماه در آیین اختتامیه کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹/ آنفولانزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار(نوپدید و بازپدید) در تبریز، با اشاره به همکاری‌های مطلوب مجموعه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی، اظهار کرد: در دوران کرونا حتی کشورهای بسیار پیشرفته نیز آمادگی مواجهه با پاندمی کرونا را نداشتند و آمادگی این کشورهای قدرتمند برای پاسخگویی به شرایط نیز بسیار طول کشید.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مردم کشور ایران در طول همه گیری کرونا باعث شده است که این کشور یکی از پنج کشور برتر منطقه در امر واکسیناسیون باشد و این اقدام قابل تقدیر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح‌های یگانه و بی نظیر در حوزه سلامت در وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و وزارت علوم در دست اجرا دارد و این تجربه می‌تواند سهم مهمی را در توسعه سطح بهداشت داشته باشد.

دکتر حسین تاکید کرد: چنین فضایی در حالی در ایران شکل گرفته است که این کشور با تحریم‌های پیچیده‌ای رو به رو بوده و در زمینه واردات و صادرات نیز مشکل دارد.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران، سیستم بهداشتی قوی نداشت، بدون شک در برابر همه گیری کرونا با مشکلات بیشتری مواجه می‌شد.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی موارد بسیاری را از فعالیت‌های این سیستم آموخته و توانایی برخورد و پژوهش‌های خاص جمهوری اسلامی ایران در همه گیری کرونا برای همگان روشن بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کمک رسانی به مناطق محروم و دورافتاده جهان، اظهار کرد: خود را برای اپیدمی ویروس آبله در آینده آماده کرده‌ایم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که نیازمند یک برنامه سیستمی در زمینه مقابله با بیماری‌های تنفسی هستیم، گفت: هر سیاستی در کشور باید با شرکت مردم انجام گیرد و عنصر همراهی مردم در اجرای برنامه‌ها امری بسیار ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها