خبرهای داغ:
جایی که فاطمه با بخشیدن جامه عروسی اش بر نیازمند، آیه ی "لن تنالو البر حتی تنفقو ا مما تحبون" را تفسیر کرد و جبرئیل به ازای این همه اخلاص، حله ای سبز از بهشت برای او به ارمغان آورد.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۴۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،- آنچه می خوانید دلنوشته قدسیه جوانمرد، در سفر حج ۱۴۰۱ است:
امروز اخرین روزی است که در مدینه هستیم، آخرین دیدار من از روضه نبوی (ص )و خانه متبرک زهرا (س) و علی(ع).
نگاهی به گنبد الخضراء می اندازم ، به آینه ای می ماند از زلال اشک های جوانانی که روبروی آن ایستادند و از خدا طلب همسفری کردند تا بهشت. وای من مست زلال همین اشک ها شده ام.
آن سو تر هم کبوترهای چاهی، دانه دانه حاجت های دلشدگان را بر نوک خود می گیرند، تا گنبد الخضراء می آورند و آنگاه رها می کنند .
و این مشبک های طلایی خانه پیامبر، همان جایی است که علی، این یکه تاز میدان فضیلت ها، با یک دنیا حجب و حیا آرام بر در کوبید و به خواستگاری کوثر هستی آمد. خود خدا داماد را پسندید و قبل از پیامبر، خطبه ی عقد این پیوند آسمانی را در اولین روز آخرین ماه قمری، جاری کرد.
سلام خدا بر مرج البحرین یلتقیان، این خانه همان جایی است که نه مدینه، بل کل جهان و نه زمین بل کل آسمان ، در شادی و سرور پیوند دو دریای نور، نغمه ی تکبیر سر دادند.
اینجا، همان تکه ای از ملکوت است، جایی که فاطمه با بخشیدن جامه عروسی اش بر نیازمند، آیه ی "لن تنالو البر حتی تنفقو ا مما تحبون" را تفسیر کرد و جبرئیل به ازای این همه اخلاص، حله ای سبز از بهشت برای او به ارمغان آورد.
این خانه مصداق اتم «فِي بُيُوت أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْکَرَ فِيهَا اسْمُهُ... است.
این خانه تنها تجلیگاه عشق هر روزه ی رسول الله به کامل ترین زوج هستی ، زهرا و علی است.
پيامبر رحمت هر روز بر در خانه دخترش مي آمد، بر فاطمه و علی سلام مي کرد و اين آيه را مي خواند: «إِنَّمَا يُرِيدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَکُمْ تَطْهِيراً》
اینجا معراج عشقی، ابدی و آسمانی و بی تکرار از ازل تا ابد است. اینجا خانه ی زهرا و علی است.
میان من و این مشبکها، چند متر بیشتر فاصله نیست ! همه ی ملیتها را می بینم که گام به گام، در هم ذوب می شوند و در هم آوایی گنجشگان و کبوتران گنبد فقط از عشق می سرایند، عشقی به گستردگی آفتاب. این است اعجاز خانه ی اصحاب کساء!
وای حالا من مانده ام در روضه ای از باغهای بهشت با دهها کوله بار دعا برای جوانان بی همسری که من کمترین را، سفیری برای آرزوهایشان قرار داده اند ....
انتهای پیام/*
خدایا!قسم می دهم تو را به شرافت و اعتلای این ازدواج نورانی ، که بهترین ها را برای جوانان بی همسر ما مقدر فرما! الهی آمین!











ارسال نظرات