خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیه السلام پیکرهای پاک و مطهر ۳۵شهید تازه تفحص شده از مرز بین المللی شلمچه وارد کشور شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۱۹
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز پنجشنبه در آیین استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا در مرز شلمچه گفت:این شهدا در جریان عملیات تفحص تا اول تیرماه سال جاری کشف شدند که با استقبال عشایر قهرمان ایل قشقایی از استان فارس و حضور مردم شهید پرور شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایندگی از ملت ایران به کشور بازگشتند.
سردار سیدمحمد باقرزاده افزود:این شهدا مربوط به عملیات های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در اواخر ، مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه هستند.

وی در ادامه افزود:پیکرهای این شهدا امروز به اهواز منتقل و مراسم بزرگداشتی در معراج شهدای اهواز در جوار آنها برگزار می شود و پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین تبادل پیکرهای مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس ، اجساد ۹ سرباز عراقی نیز تحویل مقامات این کشور شد.

هشتم اسفند سال ۱۴۰۰ نیز همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌ کاظم (ع) پیکرهای پاک و مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها