مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان گفت: کار سم‌پاشی سخت‌ترین مرحله کشاورزی است به همین منظور با همکاری مرکز رشد سپاه قدس گیلان پهباد سم‌پاش در استان گیلان ساخته شده است.  
کد خبر: ۹۴۴۱۹۸۸
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید جلیل قاسمی، مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بسیج کشاورزی و علم و فناوری همواره یکی از حامیان کشاورزان در سطح کشور بوده است، اظهار کرد: سازمان بسیج کشاورزی و علم و فناوری یکی از مهم‌ترین اقشار بسیج در کشور به ویژه در استان گیلان است که در طی این مدت خدمات ارزنده‌ای را به کشاورزان ارائه داده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار سم‌پاشی دقیق مزارع در کاهش آفات باغات کشاورزی گفت: سم‌پاشی دقیق مزارع نقش مهمی در کاهش آفات موجود در باغات کشاورزی دارد ولی مصرف بیش از سم ممکن است خطرات جانبی زیادی هم به همراه داشته باشد.

مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان از ساخت پهباد سم‌پاش توسط سازمان بسیج علم و فناوری در استان گیلان خبر داد و افزود: کار سم‌پاشی سخت‌ترین مرحله کشاورزی است به همین منظور با همکاری مرکز رشد سپاه قدس گیلان پهباد سم‌پاش در استان گیلان ساخته شده است.

قاسمی مراحل کار پهباد سم‌پاش را کاملا اتوماتیک عنوان کرد و گفت: در این سم‌پاش ۱۷ لیتر سم جای گرفته و قادر است در مدت زمان ۱۰ دقیقه یک انگار اراضی کشاورزی را به طور دقیق و کاملا اتومایتک سم‌پاشی کند‌ که این امر منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم در باغات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های پهباد سم‌پاش در استان گیلان بیان کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف سموم، سم‌پاشی دقیق، بومی بودن و قابلیت تجاری سازی از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پهباد سم‌پاش ساخته شده در استان گیلان است.

مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از نخبگان علمی در سطح استان توسط سپاه و سازمان بسیج علم فناوری تصریح کرد: در استان گیلان نخبگان علمی بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف حضور دارند که اگر از آنان حمایت شود می‌توان بر بخش اعظمی از مشکلات فائق آمد لذا سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان از هیچ تلاشی در راستای حمایت از نخبگان علمی در‌ گیلان دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات