خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: امروز در فضای مجازی کشور ما موضوع ازدواج سفید به طور علنی تبلیغ می‌شود و مسئولان فضای مجازی در مقابل این هنجارشکنی‌ها و ذبح اخلاق نسبت به مسائل الهی چشمان خود را بسته و سکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۴۶
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، با بیان اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار گرفتیم، اظهار داشت: بعد از جنگ‌های جهانی ایده‌ای در سازمان‌های بین‌الملی تحت عنوان ایده حقوق بشر مطرح شد؛ حقوق بشر قرار بود از حقوق ذاتی بشر دفاع کند، آلام و رنج‌های بشر را تقلیل دهد و در توسعه عدالت در جامعه بین‌المللی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود حقوق بشر کرامت بشر را حفظ کند، افزود: اما امروز این سوال مطرح است که آیا ایده حقوق بشر توانسته از حقوق مظلومان عالم حمایت کند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز حقوق بشر وسیله اتهام‌زنی به کشورهای دیگر شده است، گفت: شاید طراحان این تفکر پیش‌بینی نمی‌کردند سالیان بعد حقوق بشر تبدیل به ابزاری برای فشار به کشورهای دیگر و برچسب زدن به مخالفان دولت‌های غربی شود.

وی اظهار داشت: کشورهایی که حرف از حقوق بشر می‌زنند چرا دارو را برای بیماران تحریم می‌کنند؟ چرا میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای یاغی دادند؟ما را متهم به ساخت بمب‌های اتمی می‌کنند اما خود آن‌ها بمباران‌های اتمی می‌کنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده از مقدس‌ترین بنیان‌ها است که باید بر اساس مودت و محبت باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در امر ازدواج مشکلاتی داریم، گفت: سیاست‌های غربی ساختار خانواده را تغییر داده و ساختارهای جدیدی مانند ازدواج سفید مطرح است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امروزه در فضای مجازی کشور ما موضوع ازدواج سفید به طور علنی تبلیغ شده و ازدواج قانونی و شرعی به سخره گرفته می‌شود و مسئولان فضای مجازی در مقابل این هنجارشکنی‌ها و ذبح اخلاق نسبت به مسائل الهی چشمان خود را بسته و سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همه ادیان دنیا حتی کفار هم ازدواج رسمی دارند، تصریح کرد: اما امروز در تمدن غربی زندگی و ازدواج‌های بدون تعهد و ضابطه قانون طراحی می‌کنند‌.

شعبانی با بیان اینکه تسامح متولیان فضای مجازی درباره این موضوع بسیار عجیب است، عنوان کرد: در فضای مجازی ما هنجارها را به سخره می‌گیرند و مسئولان فضای مجازی چشم پوشی می‌کنند‌.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بستر حلال را سخت می‌کنیم و ازدواج را به امری مشکل تبدیل می‌‌کنیم، جوانان هم تن به ازدواج نمی‌دهند، گفت: باید مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در همدان اشاره کرد و اظهار داشت: باید آسیب‌شناسی شود که تاکنون چه آورده و چه آسیب‌هایی برای ما داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات