امام جمعه فارسان، در جمع مردم این شهر گفت: در ازدواج جوانان نباید سخت گرفت / هفته حقوق بشر آمریکایی برای یادآوری جنایات شیطان بزرگ است.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۹۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: اهل تقوا محاسبه‌گر نفس خود هستند و از همه مسائل پیرامونی خود عبرت می‌گیرند و هر کس از خدا ترسید، آسوده است یعنى طوری عمل می‌کند که مبتلابه عذاب نشود و هر کس از دنیا پند آموخت، بینا شد و هر که بینا شد دریافت و هر کس دریافت دانا شد، یعنى هر کس به موارد پند با چشم عبرت نگاه کند راه حق را می‌شناسد و می‌فهمد که چگونه باید مسیر را طی کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سالروز پیوند آسمانی، ازدواج پر برکت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها باید به خودمان یادآوری کنیم که در ازدواج جوانان نباید سخت گرفت و هیچکدام از تشریفات ضمانتی برای یک زندگی سالم نخواهد بود.

وی ادامه داد: حقیقتاً در عالم ازدواجي به بزرگي و عظمت پیوند آسمانی امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و سبب خلقت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها نداريم، این ازدواج در عالم ازدواجي بی‌بدیل و بی‌نظیر است چون همسر و شوهر هر دو صديق کامل و معصوم کامل بودند.

حجت‌الاسلام ملکپور به اهمیت ازدواج آسان از دیدگاه اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: پيغمبرخدا صلی الله علیه وآله و سلم مي‌فرمايند بهترين ازدواج آسان‌ترين ازدواج‌هاست مفهومش این‌که بدترين ازدواج‌ها سخت‌ترين آن است، بر اساس احادیث کسي که ايمان و اخلاق داشت يعني اساس کار ايمان و اخلاق، آدمي که مؤمن معتقد و اخلاقش خوب باشد تا آخر عمر زندگي خوشي را خواهند داشت ولو کمبودهايي هم در مسائل اقتصادي داشته باشند.

امام‌جمعه فارسان، در بخش دوم سخنانش به حقوق بشر آمریکایی اشاره داشت و گفت: تراکم دشمنی‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا نسبت به ملت ایران در تیرماه باعث شد که هفته‌ای به نام حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم نام‌گذاری شود و مردم شرارت‌های آمریکا را یادآوری کنند و فراموش نکنند که دشمنی عنود و لجوج و خبیث به نام آمریکا دارند. ولو در داخل کشور خط نفوذ با کمک عده‌ای واداده تلاش‌ها می‌کنند تا بر تن گرگ، لباس میش بپوشانند و چهره کریه و پلید آمریکای جنایتکار را بزک‌کرده تطهیر کنند و با القاء اینکه می‌شود به جنایتکار اعتماد کرد، پای بیگانگان را به کشور باز کنند؛ اما غافل‌اند از اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امامین انقلاب، نه‌فقط ملت ایران بلکه تمام مردان و زنان آزاده جهان به شناختی از استکبار و آمریکا رسیده‌اند که هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا می‌کشند.

وی به برخی از تهدید،دشمنی ها و جنایات شیطان بزرگ علیه ایران اسلامی اشاره و افزود: اولین مرحله تهدیدات را، نسبت به‌نظام تازه تأسیس ایران، خیلی خشن، با جنگ و ترور و انفجار و تجزیه‌طلبی در بعضی از مناطق ایران و امثال این‌ها شروع کرد که همان ابتدا کار را تمام کند و بیشتر این جنایات هم در تیرماه انجام شد.

وی تصریح کرد: دور دوم بعد از دوران جنگ شروع شد و تا پایان ریاست جمهوری دوره اصلاحات ادامه داشت، آمریکا قصد داشت تا با روش مهار دوجانبه ایران را از نظر سیاسی منزوی کند، هم‌فشار بین‌المللی می‌آوردند و هم در باغ سبز نشان می‌دادند و بیشتر تلاش داشتند تا مهره‌های طرفدار خودشان را سرکار بیاورند، در این مدت به خاطر وادادگی‌هایی، بسیاری از تهدیدات این دوره به فرصت تبدیل نشد.

وی اظهار داشت: دوره سوم تهدیدات دشمن با شروع تحریم‌های سنگین اقتصادی و فلج‌کننده بود، البته مردم مقاومت کردند ولی مسئولان نتوانستند تهدیدات اقتصادی را به فرصت و جهش اقتصادی تبدیل کنند بااینکه توانایی و زمینه‌های آن فراهم بود اما به خاطر سوء مدیریت و خیلی از مسائل دیگر نشد، اینجا بود که رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اقتصاد مقاومتی را به جهت تحول اقتصادی ابلاغ فرمودند، دوره چهارم تهدیدات شیطان بزرگ، موضوعات مقداری پیچیده‌تر شد، برجام و پسابرجام و توطئه‌های آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه و ائتلاف هایی که در منطقه برعلیه ایران صورت گرفت.

ارسال نظرات