خبرهای داغ:
کهوری نژاد گفت: شاید خیلی ها می گویند که فیلم های ژانر دفاع مقدس زیادی ساخته شده ،بیشتر آن ها به فیزیک جنگ پرداخته اند و بعد متافیزیکی یا معنوی جنگ که در لایه های پنهانی دفاع جانانه ما نهفته را بازگو نکرده اند.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۳۳
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

«سیروس کهوری‌ نژاد» بازیگر سینما و تلویزیون که نقش های ماندگاری را در آثار دفاع مقدس بازی کرده امروز با حضور در خوزستان به پروژه سینمایی «ماهیان قرمز» پیوست و جلوی دوربین «اسد سیاح» کارگردان این اثر رفت که با نگاهی دیگر به شهدای غواص پرداخته است.

کهوری نژاد پس از ایفای نقشی متفاوت پاسخگوی سوالات ما در خصوص این پروژه سینمایی و همچنین فعالیت های هنری اخیر کشور در حوزه دفاع مقدس بود.

ماحصل این گفت‌وگو را به شرح ذیل تقدیم حضورتان می کنیم؛

سلام به مردم خونگرم و حماسه ساز خوزستان و دیگر هموطنانی که مخاطب خبرگزاری دفاع مقدس هستند. خیلی خوشحالم که به پروژه سینمایی «ماهیان قرمز» دعوت شدم و بار دیگر توفیق یافتم که در این ژانر سینمایی به ایفای نقش بپردازم.

واقعیت این است که تمام مردم ایران عزیز خود را وامدار و مدیون رشادت های مردم خوزستان می دانند. همان گونه که خوزستان در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و بسیاری حوزه ها، کشور را تغذیه می کند در حوزه معنوی ایثار و مقاومت هم سال ها دفاع از این آب و خاک را به جان خرید و همه خود را مدیون این جغرافیا و اهالی اش می دانیم و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و با خوشحالی این پیشنهاد را پذیرفتم.

خوزستان، همیشه تاریخ قلب تپنده ایران بوده و هست. خوزستان خاک عجیبی دارد. این استان البته به دلایل مختلف از جمله این که منبع نفت و خرما و معادن دیگر است همیشه مورد حمله و یا طمع دیگران بوده است ولی مردم سلحشورش هیچ وقت اجازه ندادند که یک وجب از این خاک به دست اهریمن بیفتد.

همه فکر می کنند که خوزستانی ام اما اهل بندرعباس هستم ولی افتخار می کنم که از مردم خوزستان وام گرفته ام و در خیلی کارهای هنری خودم را جزیی از آن ها معرفی کرده ام یا بهتر بگویم که به خودم می بالم که خوزستانی ها مرا پذیرفته اند و از خودشان می دانند و صد البته که همه جای ایران سرای من است.

در فیلم سینمایی «ماهیان سرخ» نقش حاج رسول را بازی می کنم. شخصیتی که دانشجوی پزشکی بود و عازم جبهه شد و حالا سال ها پس از جنگ در عرصه علم و دانش و در سنگری دیگر به واکاوی و کشف لایه هایی دیگر از دوران دفاع مقدس می پردازد.

این فیلم و این شخصیت همه بر مبنای حقیقت اند که البته کارگردان جوان و خوش ذوق ما با شگردهای سینمایی توانسته جذابیت هایی به این حقیقت پیوند بزند تا مخاطب، بهره بیشتری از تماشای این اثر ببرد. اثری در خصوص شهدای غواص که خیلی کم در قالب هنر بدان پرداخته شده است.

در دنیای سینما خیلی به جنگ ها پرداخته شده است و خیلی کشورها هنوز و پس از سال ها و قرن ها دارند در خصوص جنگ های تاریخی کشورشان فیلم می سازند و قهرمان پروری می کنند در حالی که دفاع مقدس ما هنوز معاصر و تازه است ولی آنگونه که باید بدان نپرداخته ایم.

شاید خیلی ها می گویند که فیلم های ژانر دفاع مقدس زیادی ساخته شده اما واقعیت این است که بیشتر آن ها به فیزیک جنگ پرداخته اند و بعد متافیزیکی یا معنوی جنگ که در لایه های پنهانی دفاع جانانه ما از کشورمان نهفته را بازگو نکرده اند که البته این اثر یکی از همین کشفیات است که بچه های هنرمند جوان خوزستانی با شهامت بدان پرداخته اند.

بچه های هنرمند خوزستان مظلوم نیستند اتفاقا خیلی جسور و شجاع اند و دارند حرف شان را با زبان هنر می زنند و با خلق چنین آثاری در حال گرفتن سهم شان از دنیای هنر و سینما هستند. مسئولین ما هستند که از این جوانان و هنرشان عقب مانده اند. این ها پر از انگیزه اند و دارند با همه کمبودها کارشان را می کنند و به عقب هم بر نمی گردند ولی مسئولین شاید کم لطف، هستند که همیشه از این قطار پرسرعت عالم هنر جا می مانند.

امیدوارم که زحمت همه عزیزان به بهترین شکل ممکن به ثمر بنشیند و مردم عزیز کشورم و به خصوص نسل امروز از این اثر لذت ببرند و مسئولین استان هم کمک کنند که این جوانان پرشور حمایت شوند که مجبور نشوند مثل بقیه هنرمندان خوزستانی از این استان سفر کنند و راهی پایتخت شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها