خبرهای داغ:
مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) با حضور بسیجیان و اقشار مختلف مردم در پایگاه امیرالمومنین حوزه 19 شهری ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۹۸
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

امام جماعت مسجد امیرالمومنین(ع) در منطقه باهنر اهواز در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان جهان و با اشاره به توطئه‌های خلفای وقت برای شهادت حضرت امام جواد علیه السلام اظهار داشت: وجود مبارک آقا امام جواد علیه السلام بنا به مشهور در رجب سال ۱۹۵ قمری در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشودند و مثل امروزی در سن ۲۵ سالگی و در جوانی بر اثر حسادت و ظلم و ستم عباسیان و همراهانشان شربت شهادت نوشیدند.

وی با اشاره به حل هزاران مسئله دینی توسط حضرت امام جواد علیه السلام در مجالس مختلف از همان دوران نوجوانی افزود: امام جواد از همان دوره نوجوانی که در منصب امامت قرار گرفتند، هزاران مسئله را در مجالس مختلف جوابگو بودند که همه انگشت حیرت به دهان گرفته و دوستان تحسین می‌کردند و دشمنان در آتش حسادت می‌سوختند.

ایشان بیان کرد: بهانه شهادت حضرت امام جواد علیه السلام هم یک مجلس به‌ظاهر علمی بود که در حضور خلیفه وقت برگزار شد و درباره قطع دست دزد و حالت‌های گوناگون آن بود که بعد از صدور فتوا توسط علمای اهل سنت، بخاطر اصرار خلیفه یک پاسخ علمی و مستند بر اساس قرآن کریم ارائه کردند و معتصم با مشاهده براهین علمی زبان به تحسین حضرت امام جواد علیه السلام گشود و حسادت اطرافیان خلیفه از همین جلسه نطفه شهادت امام را بست.

وی، نفوذ ام‌الفضل دختر مأمون از ۱۷ سال قبل در بیت حضرت امام جواد و آن ازدواج سیاسی و اجباری را زمینه‌ساز شهادت امام از قبل دانست و خاطرنشان کرد: شهادت حضرت امام جواد علیه السلام یکی از حزن انگیز ترین دوران ۲۵۰ ساله ائمه علیهم السلام است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام جواد علیه السلام درباره اهمیت اخلاق در جامعه و معاشرت با عقلا تصریح کرد: اخلاق جمع خُلق و همان صفات باطنی افراد است که به تعاملات یک فرد مرتبط می شود. اخلاق فقط مؤدب بودن نیست، شامل شجاعت، غیرت، وفاداری، معرفت، انصاف، حق شناسی و ... می‌باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه همه انبیاء برای تکمیل مکارم اخلاق آمده بودند و صلاح اخلاق به معنای کمال انسانی است، گفت: ریشه سقوط اخلاق در از بین رفتن غیرت، وفاداری، ارزش‌های انسانی و اسلامی در بین مردم و جامعه است و رشد اخلاق باعث رشد انسانیت می‌شود و رسیدن به چنین جامعه‌ای هدف اصلی است.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداختند و جمع حاضر را به فیض رساندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها