خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

راه اندازی ۷۵۰کارگاه اشتغال در ۶ماه گذشته/ایجاد ۱۸تعاونی اشتغال با اعتبار صندوق های قرض الحسنه

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی که در شش ماه گذشته به بسیج سازندگی ابلاغ شده تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۷۵۰ کارگاه اشتغالی که درخواست دادند پرداخت شده است و بیش ۱۶۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۹۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از کارگاه اشتغال در محله معصومیه شهر بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و توانمندسازی در نقاط مختلف حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان، کارگاه‌های اشتغال خردوخانگی و همچنین به کارگیری افراد مستعد در زمینه اشتغال است.

هنری گفت: بسیج سازندگی فعالیت‌های اشتغال را با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه در نقاط مختلف دنبال می‌کند و بر اساس ظرفیت سنجی که در صندوق‌های قرض الحسنه مردمی در هر منطقه انجام می‌شود کارآفرینان، راهبران شغلی و افرادی که نیازمند کار اجرایی و اشتغال هستند مشخص می‌شوند.

وی بیان کرد: با حمایت‌های انجام شده توسط خیرین و تسهیلات قرض الحسنه بانکی و با محوریت تسهیلگران حوزه اشتغال در نقاط مختلف استان زمینه‌های اشتغال و موانع موجود در راستای تکمیل زنجیره ارزش رسته‌های شغلی شناسایی و مرتفع شد.


مسئول بسیج سازندگی استان افزود: این اساس یکی از موضوعات و مشکلاتی که اکثر تولیدکنندگان خرد و خانگی داشتند بحث بازاریابی و فروش تولیدات بود که با اتصال تولیدکنندگان خرد و خانگی به راهبران شغلی و کارآفرینانی که در این حوزه توانایی کار را دارند و با حمایت تسهیلاتی از این کارآفرینان باشرط اینکه این تولیدکنندگان خرد و خانگی به کارگیری و مشکل فروش تولیداتشان مرتفع شود.

هنری گفت: در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی که در شش ماه گذشته به بسیج سازندگی ابلاغ شده تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۷۵۰ کارگاه اشتغالی که درخواست دادند پرداخت شده است و بیش ۱۶۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند.


وی خاطرنشان کرد: جهت تامین بخشی از تسهیلات برای مشاغل خرد و خانگی و مبالغ اندک معمولا از طریق منابع داخلی صندوق‌ها اقدام می‌کنیم و مازاد بر آن را از محل اعتبار تسهیلات اشتغالزایی تبصره۱۶ پرداخت میکنیم تا ان شاالله بتوانیم با حمایتی که انجام میشود به نتیجه مطلوب برسیم.


مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از تفاوت فعالیت‌هایی که در مجموعه اشتغال بسیج سازندگی انجام می‌شود کار تسهیل‌گری در کف میدان هست یعنی همه‌ی تولیدکنندگان و همه‌ی ظرفیت‌های اشتغال در نقاط مختلف شناسایی و هدایت هدفمند منابع تسهیلاتی را به این افراد داریم.


هنری بیان کرد: در سطح استان تاکنون ۴۷۴ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده که بالغ بر ۳۲۰۰۰ نفر اعضای این صندوق‌ها هستند وبا عنایت به اینکه این صندوق‌های چند سال فعالیت کردند به مرحله ایجاد تعاونی رسیدن که ۱۸ تعاونی اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: منابع و سرمایه این صندوق‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هست، ضمنا حداقل اعضای این صندوق‌ها به طور میانگین حداقل حدود ۷۰ نفر می‌باشد، که با راهبری تسهیلگران مجموعه‌ی بسیج سازندگی کار اشتغال و توانمند سازی رو در نقاط مختلف استان دنبال می‌کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها