جوانی جمعیت تدبیر امروز ما برای داشتن آینده‌ای پر افتخار و برتر می‌باشد

شاهرود_عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: جوانی جمعیت تدبیر امروز ما برای داشتن آینده‌ای پر افتخار و برتر می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۹۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

جوانی جمعیت تدبیر امروز ما برای داشتن آینده‌ای پر افتخار و برتر می‌باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر علی دادگری در دومین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، بیان کرد: جوانی جمعیت تدبیر امروز ما برای داشتن آینده‌ای پر افتخار و برتر می‌باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود:از نقطه نظر فردی سلامت یک موهبت بزرگ الهی و دستاورد بزرگ بشری می‌باشد حاصل پیشرفت‌های علوم پزشکی و رعایت مقررات بهداشتی در طول دهه‌های اخیر میباشد.
دادگری بیان کرد:از آنجا که کشور ما در پنجره فرصت جمعیتی برای رشد و تعالی اقتصادی می‌باشد و با توجه به اینکه این پنجره جمعیتی در فاصله زمانی حدود ۳۰ سال (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۱۵) برای ما باز بوده، لازم است در سال‌های باقی مانده از این پنجره فرصت جمعیتی برای به تاخیر انداختن گذار به مرحله جمعیت سالمندی نهایت بهره برداری اتفاق افتاد.
او تصریح کرد: تجربه کشور‌های دیگر به ما نشان می‌دهد با توجه به مسئله جمعیت جوان کشور فرصت ایجاد شده برای رشد و تعالی اقتصادی از فاصله ۳۰ سال به حدود ۱۳۰ سال افزایش یابد آنچنان که در مورد کشور فرانسه رخ داد و به آن‌ها فرصت داد تا این مرحله "گذار جمعیتی" را طی نمایند
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:از دیدگاه پزشکی سلامت برای آحاد مردم و سوق دادن جامعه به سمت جوانی جمعیت دارای اهمیت است و موجب تعالی در سطح فردی خانوادگی و جامعه می‌شود. دادگری بیان کرد:جوانی جمعیت موجب استحکام و توسعه روابط بین فردی و گروهی شده و به نوبه خود موجب توسعه حمایت اجتماعی از فرد و گروه می‌شود تحقیقات در حوزه علوم پزشکی اجتماعی نشان داده است که حمایت اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم سلامت از نظر فردی و گروهی می‌باشد که در خانواده‌های گسترده با جمعیت بیشتر حاصل می‌گردد.
او تصریح کرد:علاوه بر این تشکیل خانواده و فرزندآوری که از الزامات جمعیت جوانی می‌باشد موجب رشد و توسعه اقتصادی در سطح فردی خانواده جامعه و کشور می‌گردد در بسیاری از کشور‌هایی که در چند دهه اخیر رشد و توسعه اقتصادی قابل توجهی داشته‌اند شاهد افزایش رشد جمعیت جوان در آن کشور‌ها بوده این کشور‌ها هم در کشور‌های آسیایی و هم در کشور‌های آفریقایی می‌باشند
عضو هیات علمی دانشگاه گفت:علاوه بر همه این ها، جوانی جمعیت در بعد صیانت از اقتدار و کیان کشور نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد جوانی جمعیت سرمایه اجتماعی بزرگ در اختیار کشور قرار می‌دهد و حربه دفاعی قابل اتکایی در بُعد دفاعی و صیانت ازمرز‌های کشور را دارا می‌باشد.
او افزود: در همین راستا برخی دول سلطه جو به صورت آشکار و پنهان جنگ جمعیت را در دنیا گسترش دادند و به دلیل پهناور بودن کشور جمهوری اسلامی ایران جمعیت جوان کشور می‌تواند تضمین کننده اقتدار و حفظ تمامیت ارضی کشور گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار