بوشهر- با توجه به افزایش موارد ابتلای روزانه و تعداد بستری‌های کرونایی در استان بوشهر انتظار می‌رود مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۸۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، پس از چند ماهی که ابتلاء به کرونا در استان بوشهر تک رقمی شده و حتی در برخی روز‌ها یک مبتلای جدید هم شناسایی نمی‌شد، طی هفته‌های اخیر روند ابتلاء به کرونا افزایشی شده است.

افزایش تعداد ابتلا‌های کرونایی افزایش تعداد بستری‌ها را نیز به دنبال دارد و در پی آن احتمال افزایش تعداد موارد فوتی کرونایی در استان نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان را می‌توان بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد تا جایی که بخش عمده مردم نسبت به استفاده از ماسک بی‌توجه شده‌اند.

افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر شاهد روند افزایشی ابتلاء و بستری‌های کرونایی در استان بوشهر هستیم.

حسن ملکی‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۷۹ بیمار کرونایی در استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد سه نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارد و یک نفر از آن‌ها در وضعیت حاد بیماری کرونا است.

وی از بستری ۴۷ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ۳۹ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تعداد کل مبتلایان شناسایی‌شده کرونا در استان را ۱۰۵ هزار و ۶۶۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۱۷۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش بستری‌های کرونایی در استان بوشهر/ شیوه‌نامه‌ها رعایت شود

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر، رنگ‌بندی شهر‌ها نیز تغییر کرده و شاهد افزایش تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی در سطح استان هستیم.

بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های بوشهر، دیر، کنگان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

همچنین بر این اساس شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، عسلویه و جم در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان تنگستان نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

ضرورت تزریق واکسن یادآور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان خاطرنشان کرد: موارد ابتلاء و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا طی روز‌های اخیر روند افزایشی داشته است.

قاسم برجوئی‌فرد تزریق یک نوبت واکسن یادآور کرونا را ضروری دانست و اضافه کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آن‌ها گذشته باشد، باید یک نوبت دیگر واکسن تزریق کنند.

لزوم رعایت نکات بهداشتی

وی خاطرنشان کرد: به افرادی که هنوز نوبت اول یا دوم را تزریق نکرده‌اند سریعاً نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال صرفاً در افراد با بیماری زمینه‌ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه واکسیناسیون به‌هیچ‌وجه کافی نیست افزود: باید نکات بهداشتی مانند شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پر ازدحام رعایت شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات