فرماندار شهرستان دیلم گفت: ۹۸ درصد مشمولان تعاونی مرزنشینیان این شهرستان تاکنون ثبت نام شده‌اند که از این حیث، مقام اول را در استان داریم.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۰۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از دیلم و به نقل روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیلم؛ ناصر کشاورزی، فرماندار شهرستان دیلم، ضمن اشاره بر اجرای طرح تعاونی مرزنشینان در جهت مبارزه با گرانی و تورم مواد غذایی و همچنین بهبود و کمک به معیشت مرزنشینان از طریق تامین درآمد گفت: با توجه به دستور و پیگیری جدی استاندار محترم مبنی بر انجام دقیق فرایند ثبت نام مشمولان سعی شد در این مورد جدیت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و تا کنون در شهرستان ٩٨ درصد از مشمولان تعاونی مرزنشینان را ثبت نام کرده ایم که از این حیث مقام اول استان را داریم.

فرماندار شهرستان دیلم ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی دکتر محمدی زاده که در اولین سفر خود به شهرستان نیزعنوان داشت بحث فعال نمودن تعاونی مرزنشینان در استان بود که پس از جلسات کارشناسی و بررسی این طرح جهت اجرایی شدن و ثبت نام خانوار‌های مشمول به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: تا کنون ٩,٧٠٧ نفر از مشمولان تعاونی مرزنشینان را ثبت نام کرده ایم. فرایند ثبت نام تا ١۵ مرداد ماه ادامه دارد و امیدواریم در این مدت ثبت نام کمتر از ٢٠٠ نفرباقیمانده نیز انجام شود.

ناصر کشاورزی گفت: از سرپرستان بخشداری‌های مرکزی و امام حسن و همچنین کارشناسان این بخشداری‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم که با تلاش و جدیت امر ثبت نام مشمولان تعاونی مرزنشینان را دنبال کردند.

وی یادآور شد: به هر نفر از مرزنشینان که احراز هویت و پس از ثبت نام به سامانه گمرک معرفی گردد و کارت مرزنشینی دریافت کند ١۵٠ دلار برای مناطق عادی و ٣٠٠ دلار برای مناطق محروم سهمیه ارزی جهت واردات اختصاص داده می‌شود.

فرماندار شهرستان دیلم افزود: مرزنشینان برای واردات اقلام غذایی ۱۰۰ درصد و دیگر کالا‌ها ۵٠ درصد معافیت دارند.

ارسال نظرات