مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی مونسون کلیه دستگاه های مسئول در مدیریت بحران در محل مستقر بوده تا درصورت برور بحران در کمترین زمان ممکن امداد رسانی کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۵۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

علیرضا شهرکی  در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهارداشت: از ابتدای تیرماه تاکنون بیشترین مقدار بارندگی مربوط به چاه کمال ۸۹ میلی متر، آپگاه نیکشهر ۱۱۸ میلی متر، ایرانشهر ۴۴ میلیمتر و دهیرک ۱۲۳ میلیمتر گزارش شده همچنین فعالیت سامانه بارشی نیز در این هفته شدیدتر خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل نشست ستاد بحران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مقرر گردید فرمانداران از کلیه ظرفیت ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی برای کاهش خسارات و مدیریت بهینه سیلاب استفاده کنند.

مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی کلیه مسیرهای منتهی به سواحل دریا توسط نیروی انتظامی و پلیس مسدود و از ورود افراد جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین کالاهای اساسی از جمله آرد مورد نیاز به مقدار کافی برای یک هفته تامین شد تا در صورت بروز بحران مشکلی وجود نداشته باشد.

شهرکی افزود: با توجه به هشدار های دریایی و مواج شدن دریا از فعالیت کلیه صیادان بنادر جنوبی استان تا پایان هفته جلوگیری به عمل می‌آید و ادارات کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان در این زمینه اطلاع رسانی و فرمانداری ها نیز موضوع را پیگیری و رصد می کند.

وی تصریح کرد: اکیپ های امدادی و خدمات رسان همچون برق، آب و ارتباطات در مناطق آسیب‌پذیر حضور یافته تا در صورت بحران و بروز خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع مشکل اقدام نمایند.

مدیرکل بحران استانداری ادامه داد: به دستور استاندار محترم تا پایان فعالیت سامانه بارشی مرخصی و ماموریت کلیه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لغو می گردد.

وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از طریق ادارات شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی موضوع اتخاذ تدابیر حفاظتی از محصولات کشاورزی در حال برداشت را به عموم کشاورزان اطلاع رسانی کرده و فرمانداران و بخشداران نیز در این زمینه همکاری کنند.

شهرکی گفت: با توجه به پیش بینی فعالیت این سامانه بارشی در کشور افغانستان و احتمال جاری شدن روان آب در رودخانه هیرمند مقرر شد تا شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به پاکسازی و لایروبی مسیر جریان و هدایت حداکثری آب به چاه نیمه ها نیز اقدام کنند.

ارسال نظرات