خبرهای داغ:
روانشناس و مشاور حوزه خانواده:

برقراری روابط عاطفی سالم در تحکیم زندگی مشترک نقش اساسی دارد

همدان-روانشناس و مشاور حوزه خانواده گفت: از جمله اصول و قوانینی که در تحکیم زندگی مشترک نقش اساسی دارد برقراری روابط عاطفی سالم با در نظرگرفتن فاکتورهایی چون همفکری و مشورت در مورد مسائل گوناگون خانواده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۱۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مصباحی در سومین جلسه از کارگاه رازهای خوشبختی که با حضور طلاب و مبلغین و دانش آموختگان مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) به منظور افزایش مهارت‌های ارتباطی بین زوجین برای حفظ و استحکام بنیان خانواده و اصول اساسی برقراری روابط سالم خانوادگی برگزار شد، اظهار کرد: در زندگی مشترک دو طرف با محیط و فرهنگ و تفکرات و اندیشه‌های متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک مسیر مشترکی را با هم طی کنند، بنابراین نیاز هست که به آگاهی‌ها و شناخت‌هایی در مورد هم و در مورد تشکیل کانون گرم خانواده دست پیدا کنند.

وی افزود: از جمله اصول و قوانینی که در تحکیم زندگی مشترک نقش اساسی دارد برقراری روابط عاطفی سالم با در نظرگرفتن فاکتورهایی چون همفکری و مشورت در مورد مسائل گوناگون خانواده است که با همدیگر به گفتگو نشسته و از نظرات همدیگر برای حل مسئله استفاده کرده تا در مواجهه با مشکلات تصمیم درستی داشته باشند.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه خاطرنشان کرد: زوجین باید نسبت به یکدیگر احترام خاصی قائل باشند و در مورد شنیدن صحبت‌های همدیگر با چهره گشاده روبرو شده و با جان دل شنوای سخنان هم بوده و در مورد مسئله مطرح شده اظهار همفکری و عقیده کنند.

وی برای برطرف کردن اختلاف نظرها و سوءتفاهماتی که بین زوجین به وجود می‌آید، افزود: به جای سرزنش کردن و مقصر دانستن طرف مقابل راجع به مسئله و مشکل به وجود آمده گفتگو کرده و مشکل را ریشه‌یابی کنند که متهم دانستن هم و سرزنش کردن نه تنها مشکل را بر طرف نمی‌کند بلکه به مشکلات دامن می‌زند.

مصباحی اضافه کرد: در اختلاف نظرها و بگو مگوها با خونسردی مدیریت رفتار داشته باشید، زیرا دو انسان متمدن از طریق صحبت کردن قادر به حل مشکل هستند.

وی در بخش دوم سخنان خود افزود: علاوه بر روابط کلامی محبت آمیز، روابط غیر کلامی که مبتنی بر دانش و آگاهی که محبت‌آفرین است در روند زندگی موفق تاثیر بسزایی دارد.

این روانشناس و مشاور حوزه خانواده در پایان به پاسخگویی به سوالات مخاطبین در خصوص مباحث مطرح شده و نیز ارائه مشاوره فردی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار