خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: زیرساخت‌های فرهنگی استان خوزستان ظرفیت متفاوتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جدید فراهم کرده است، به دلیل اینکه خوزستان مهد خاطرات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۲۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در نشست خبری رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی شهدای خوزستان اظهار کرد: سایر آثاری که در کنگره ملی به نمایش گذاشته می‌شود در حوزه شهدا، ایثارگرانجهادگران و... خواهد بود و در واقع همه آنها مرتبط با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلابی، خانواده شهدا و زنده نگه ‌داشتن یاد آنان گفت: شهیدان برکت و نعمت‌های انقلاب هستند و باید شکرگزار این مهم باشیم.

کلاه‌کج با بیان اینکه دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان قرار است در ابتدای سال ۱۴۰۲ برگزار شود یاد آور شد: تدوین، تألیف و نشر کنگره در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارایه خدمات هنری و فرهنگی را از دیگر دستاوردهای کنگره شهدا دانست و افزود: این آمادگی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف ترانه، سرود، شعر، آثار ترجمه شده و نیز تاریخ شفاهی شهدا، رزمندگان، اشخاص و... به مرحله چاپ و نشر برسند.

وی به نقش‌آفرینی‌های سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بحران‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: ایشان پرچمدار شهدای جهان اسلام هستند و نقش‌آفرینی‌های وی قطعا در تحکیم نظام پشتوانه عظیمی است . مسؤولان باید در ماموریت‌های خود دنبال کنند و حتما در آینده این نقش‌آفرینی‌ها را به رشته تحریر درمی‌آوریم.

همچنین محسن خدری، رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در این نشست اظهار کرد: تولید آثار فاخر و ارزشی برای نسل جدید توسط اهل قلم و ایده با نگاه گویای جدید می‌تواند شادی مطلوبی را به جامعه انتقال دهد و موثر واقع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع برای اطلاع‌رسانی کمیته‌ای در ستاد کنگره در نظر گرفته شده که تا یک ماه آینده فعال خواهد شد.

خدری با بیان اینکه کنگره شهدا تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان دارد اظهار کرد: به همین منظور بهشت هویزه که در دوران دفاع مقدس مقر زنان در پشتیبانی از رزمندگان بود به دبیرخانه کنگره شهدا و فعالیت بسیج و سپاه تبدیل شد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان خوزستان کنگره شهدا را محور همبستگی و همدلی دانست و ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های خوبی در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار انجام دهیم و این مفاهیم به نسل آینده نیز منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و یکی از طرقی که می‌توانیم ادای دین کنیم شناساندن همه‌جانبه آنان به نسل‌هایی است که شهدا و مسیر که در آن ممارست داشته‌اند را به خوب درک نکرده‌اند.

خدری افزود: با ترویج فرهنگ باارزش دفاع مقدس می‌توانیم با همدلی و هم‌اندیشی و پذیرش افکار و اندیشه‌های مختلف از ظرفیت‌های بی‌شماری استفاده کنیم و روح فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه انعکاس دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها