مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: ۹۲ درصد نانوایی‌های این استان به کارتخوان جدید مجهز شدند و بقیه نانوایی‌ها هم تا هفته آینده مجهز به کارتخوان جدید می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۳۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

۹۲ درصد نانوایی‌های استان اردبیل به کارتخوان جدید مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علی نوبخت اظهار کرد: از ۲ هزار و ۶۲۴ واحد نانوایی فعال در استان ۲ هزار و ۲۱۰ واحد نانوایی به کارتخوان جدید متصل شده و بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها این استان در نصب کارتخوان جدید به نانوایی‌ها رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه طرح آزادسازی یارانه آرد هنوز اجرا نشده است افزود: اجرای طرح زمانی است که قیمت آرد به قیمت تمام شده عرضه شود و مقرر است بعد از نصب کامل کارتخوان‌ها، آرد به قیمت تمام شده به نانوایی‌ها عرضه شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ادامه داد: تا زمانی که آزاد سازی قیمت آرد در کشور اجرا نشود نصب کارتخوان جدید در نانوایی‌ها هیچ تاثیری در کیفیت پخت، رعایت زمان پخت و کاهش صف‌های طولانی ندارد.

نوبخت با بیان اینکه نانوایی‌ها ملزم به رعایت ساعت پخت اعلام شده هستند افزود: شهروندان می‌توانند عدم رعایت ساعت پخت و هرگونه تخلف دیگر را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک‌های پایین جامعه، مبارزه با فساد، رانت و اصلاح ساختار اقتصادی زنجیره گندم، آرد و نان است. 

نوبخت یادآور شد: ۹۰ درصد صف‌های تشکیل شده در نانوایی‌ها، ناشی از تعلل واحدهای نانوایی و به عبارتی خودساخته بوده و ۱۰ درصد دیگر مربوط به عوامل دیگر مانند تغییر رژیم غذایی است.

وی اظهار کرد: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان به اندازه کافی تامین شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل از فعالیت شبانه روزی ۱۷ واحد نانوایی در اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها در نقاط مختلف اردبیل بصورت شبانه روزی فعال هستند تا شهروندان و گردشگران نان مورد نیاز خود را به سهولت تامین کنند.

ارسال نظرات