خبرهای داغ:
حسین خسروی نماینده مردم بیرجند ،درمیان و خوسف در خصوص مدیریت روان آبها و خرید دام مولد مازاد دامداران تذکر کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۶۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند ،درمیان و خوسف در خصوص مدیریت روان آبها و خرید دام مولد مازاد دامداران تذکر کرد.


وی در تذکر کتبی خود عنوان کرده: با توجه به خشکسالی های ۲۰ ساله در استان خراسان جنوبی با افت شدید منابع آب زیرزمینی به دلیل برداشت بیش از حد از منابع آب و هدر رفت سالانه حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان آب و گاها به خاطر نبود پوشش گیاهی مناسب، منجر به سیلاب میشود،لذا مدیریت روان آب ها پس از گذشته ضروری است.والا با توجه به حجم بالای شاغلین استان به کشاورزی و دامداری باعث بیکاری و مهاجرت گسترده روستاییان و مرزنشینان شده و تبعات جدی معیشتی، اجتماعی و امنیتی در پی خواهد داشت.


نماینده مردم شریف شهرستان بیرجند،درمیان و خوسف در تذکری دیگر در خصوص خرید دام زنده و مولد دامداران عنوان کرده، با توجه به خشکسالی ها و افزایش قیمت نهاده‌های دامی پس از حذف ارز ترجیحی نگهداری دام مولد حذفی برای دامداران توجیه اقتصادی ندارد .


از طرفی خرید دام مازاد به صورت لاش پیش سرد ( صرفاً میش حذفی) به قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام به حل مشکلات کمک این نکرده است، لذا با توجه به خرید دام زنده مولد حذفی با قیمت کارشناسی اقدام عاجل صورت پذیرد.


خسروی نماینده مردم شریف شهرستان های بیرجند،درمیان و خوسف در تذکری به وزیر نفت نیز اظهار داشت؛ پس از گذشت یک سال از تصویب قانون در خصوص کمک به رانندگان تاکسی برای تعویض مخازن سوخت CNG هر چه سریعتر اقدام گردد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها