زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بر رعایت اصل مهم سادگی در برگزاری عزاداری های ماه محرم تاکید کرد و گفت: پیشگیری از مراسم های انحرافی و افراطی اهمیت زیادی دارد که این امر با اعزام مبلغین دینی و آگاهی بخشی میسر می شود و باید به آن توجه جدی داشت.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۹۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ابوالفضل رفیعی در جلسه ستاد محرم استان با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری های حسینی در ماه های محرم و صفر اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مغتنم برای بیان اهداف نهضت عاشورای حسینی و ارتقای بصیرت عمومی است و در این میان رهبران انقلاب اسلامی نیز بارها تاکید کرده اند که نهضت ما و انقلاب اسلامی برگرفته از عاشوراست.

 

رعایت اصل سادگی در عزاداری های امسال مدنظر قرار گیرد

وی با بیان اینکه طبق تمهیدات انجام گرفته، تلاش می شود مراسم محرم امسال زنجان باشکوه تر از گذشته برگزار شود، اضافه کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر برگزاری مراسم های عزاداری محرم تحت الشعاع قرار گرفت و در ادامه کار نیز باید ضمن داشتن برنامه و سناریوهای مختلف متناسب با تغییرات، برنامه ها انجام شود.

 

 

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه عزاداری های محرم در گرو همکاری و همدلی اقشار مختلف مردم است، ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان حاکمیت و دولت باید وظیفه حاکمیتی خود را در ایجاد نظم، امنیت و تضمین سلامت مراسم و مردم ایفا کنیم.

 

 

وی مهمترین ضرورت برگزاری عزاداری های امسال را توجه به مسائل بهداشتی با توجه به شرایط کرونایی عنوان کرد و گفت: آثار توجه به این مولفه مهم در سال های کرونایی گذشته بر عموم مردم نمود داشت و بر این مبنا باید تمامی پیش بینی ها و تمهیدات لازم در برگزاری محرم را مدنظر داشته باشیم.

 

 

رفیعی برگزاری باشکوه عزاداری های حسینی را اصلی مهم عنوان کرد و افزود: متناسب با آن نیز باید برنامه ها و آمادگی های لازم توسط دستگاههای عضو ستاد محرم استان ایجاد شود تا بتوان با تسهیل به پیشبرد بهتر کارها کمک کرد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مصوبات ستاد ملی کرونا ناظر بر برنامه اصلی برگزاری مراسم های محرم و صفر است، اظهار داشت: عزاداری ها و مراسم باید با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی انجام شود که در زمان شیوع کرونا با توجه به رنگ بندی مناطق مختلف و مدیریت هوشمند، هم بر مباحث پیشگیرانه و مراقبتی و هم انجام واکسیناسیون تاکید دارد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان در عزاداری ها باید نسبت به انجام واکسیناسیون، زدن ماسک یا ارائه گواهی ارائه سلامت و تست به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: در محرم امسال نیز رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 

وی با اشاره به اینکه در ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید شده که عموم مردم به انجام واکسیناسیون یادآور تشویق شوند، اضافه کرد: بر این مبنا افرادی که دوزهای سه گانه خود را دریافت کرده اند می توانند دز یادآور را پس از ۶ ماه دریافت کنند تا به قطع زنجیره بیماری و کاهش اثرات آن منتهی شود.

 

 

معاون استاندار زنجان با اشاره به بروز موج هفتم کرونا نیز ادامه داد: وظیفه رسانه های جمعی استان این است به عنوان یک اولویت بیش از گذشته نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در موضوع کرونا، به ویژه تسریع در امر واکسیناسیون اقدام کنند و نکات مد نظر در انجام مراسم های محرم به ویژه در مکان های سربسته را لحاظ کنند.

 

 

وی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی در مکان های مسقف برای برپایی مراسم و عزاداری های محرم مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا هیات های مذهبی و مساجد در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشرو بودند که امیدواریم این مهم در محرم امسال نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

 

رفیعی به لزوم معرفی رابطان بهداشتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای تمامی هیات های مذهبی به ویژه هیات های پرجمعیت تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی باید در رعایت مسائل بهداشتی کرونا هنگام تهیه و توزیع نذورات و ذبح دام توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه بیشترین بار تامین امنیت برگزاری مراسم محرم بر عهده نیروی انتظامی است، اظهار داشت: در این خصوص برنامه ریزی لازم برای برقراری امنیت بهتر مراسم انجام شده و علاوه بر آن، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز پای کار خواهند بود و اقدامات پیشگیرانه در قالب کمیته امنیتی استانداری پیگیری می شود.

 

 

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستگاههای عضو و مسئولان کمیته های ستاد باید برنامه ها و پیش بینی های خود را به اداره کل امنیتی استانداری اعلام کنند، خاطر نشان کرد: فضاسازی و تسهیل حضور مردم و پیش بینی خدماتی نظیر تامین اقلام مورد نیاز نذورات نیز مورد توجه قرار گرفته و در مجموع دستگاههای خدمات رسان نیز هماهنگی و همکاری بیشتری در خدمات دهی به عزاداران حسینی داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظرات