خبرهای داغ:
ناصری گفت: یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری خراسان جنوبی در  هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۵۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ناصری معاون توسعه مدیریت و منایع استانداری در جلسه شورای فرهنگی استانداری گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات در ماه محرم بررسی درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست.

وی با بیان اینکه درس‌های عاشورا همواره بخشی زنده، حیات بخش و حرکت آفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: هر چند این قیام در زمان و مکان مشخص و در گذشته انجام شده، اما همواره درسی عبرت آموز برای جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: در تبیین این واقعه ماندگار به هر میزان فعالیت صورت گیرد، اقدامی بزرگ برای انقلاب اسلامی و مردم محسوب می‌شود.

معاون استاندار متذکرشد: برنامه‌های محرم امسال همگام با سراسر کشور در استانداری خراسان جنوبی نیز باید همچون مراسمات عید سعید غدیر خم، متفاوت برگزار شود تابتوانیم بیشترین بهره را از این مراسمات ببریم.

ناصری اظهار داشت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه محرم به مدت چند شب در فضای آزاد استانداری با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت تبلیغات و فضا سازی مناسب ویژه ماه محرم و صفر تأکید کرد و گفت: زیارت عاشورا نیز از ساعت ۶:۴۵ لغایت ۷:۳۰ صبح در محل نمازخانه استانداری برگزار خواهد شد.

معاون استاندار با بیان این که در صورت امکان در هفته دفاع مقدس یادوآره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری برگزار می‌شود، گفت: با دستور استاندار و از طریق مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم جهت برگزاری این مراسم تأمین شود.

ناصری اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)؛ امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده و  یکی از راه‌های مقابله سرسخت با تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به عدم نتیجه گیری دشمن در میدان‌های دیگر، امروز با تهاجم فرهنگی به میدان آمده لذا در این عرصه باید با تمام توان با دشمن مقابله کرد.

وی گفت: منکر‌هایی نظیر اسراف، ناکارآمدی، حیف و میل کردن بیت المال و... که در دستگاه‌های اجرایی و جامعه دیده می‌شود باید از بین برود.  

معاون استاندار با تأکید بر این که امر به معروف و نهی منکر ضامن و اساس کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: به پیشنهاد وزیر کشور، شورای فرهنگی می‌تواند نقش شورای امر به معروف و نهی از منکر را نیز  ایفا نماید که این مهم در استانداری خراسان جنوبی نیز مصوب می‌شود.

ناصری اظهار کرد: در خصوص  مباحث فرهنگی در استانداری خراسان جنوبی نباید موازی کاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها