خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه کرونا خوزستان گفت: مراسمات محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزار خواهد شد که مبنای آن رنگ بندی‌ها و مصوباتی است که توسط وزارت بهداشت و درمان به شهرها ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۹۷
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه کرونا خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه کرونا خوزستان با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور و استان، اظهار کرد: طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی یک شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی هستند.

وی افزود: در خوزستان ۱۵۶ هزار ۳۱۴ کارمند دولت وجود دارد که از این تعداد ۹۵ درصد واکسن زده و ۵ درصد آن‌ها یعنی ۶ هزار ۶۸۵ نفر واکسن نزدند، اما برخی افراد شاید به علت داشتن بیماری زمینه‌ای شرایط تزریق واکسن را نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه کرونا خوزستان کرد: از کارمندان دولتی خوزستان ۹۳ درصد نوبت اول، ۸۸ درصد نوبت دوم، ۴۸ درصد نوبت سوم، و ۷ درصد نیز نوبت چهارم خود را تزریق کردند و این افراد باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل بازرسی باید در خصوص کارمندان دولتی که بیماری زمینه.‌ای ندارند و واکسن نزده‌اند ورود کند، کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند باید نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

حیاتی با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمامی اجتماعات الزامی است، تصریح کرد: مراسمات محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌شود که مبنای آن رنگ‌بندی‌ها و مصوباتی است که توسط وزارت بهداشت و درمان به شهر‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: اداره کل بازرسی مانند گذشته بازرسی‌های خود را از اماکن، ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی از سر بگیرد و گشت‌های مشترک در فرمانداری‌های سراسر استان تقویت شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: کنترل و مراقب‌های سندرومیک در مرز‌های چذابه و شلمچه در دستور کار قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا است و از زائرینی که در این ۲ مرز تردد می‌کنند کنترل‌های کرونایی به شدت اعمال خواهد شد.

حیاتی با بیان اینکه مراقبت‌های سندرومیک را در مرز‌ها انجام شود، عنوان کرد: در مرز شلمچه یک درمانگاه مجهز با ظرفیت ۷۰ تخت داریم و در چذابه نیز با همکاری ارتش بیمارستان صحرایی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها