خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار زائر خارجی برای مراسم اربعین امسال از دو مرز خوزستان تردد کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۹۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: محرم امسال، تفاوت‌هایی را در سال گذشته نسبت به بیماری کرونا به خود گرفته است و این تغییرات ناشی از پیک‌های جدید بیماری است.

وی به مقدمات برگزاری محرم اشاره کرد و گفت: مقدمه برگزاری مراسم محرم، ایام غدیر بود که مساجد و هیئت‌ها یک اتفاق بزرگ را با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود داشت، رقم زدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور، افزود: سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی، اجرای هرچه تمام‌تر و بهتر جهاد تبیین و امید آفرینی به واسطه مساجد و هیئت‌ها بوده است.

حجت الاسلام اخوان صباغ به شعار حسینی امسال اشاره کرد و گفت: هر هیئت باید یک شعار منحصر به فرد خودش را داشته باشد، اما شعار محوری «نجات عالم با حسین است» تعیین شده است.

وی به احیای سنت‌های استانی مطابق با فرهنگ مردم هر شهر واستان اشاره کرد و گفت: احیای سنت‌های اصیل با توجه به زیست بوم‌های فرهنگی در استان در شهر‌های جنوبی و شمالی از سنت‌های ویژه برخوردار بوده است.

آمادگی مرز‌های خوزستان برای تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی اربعین

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به شرایط کرونایی در کشور برای برگزاری مراسم عزاداری گفت: برگزاری مراسم در مساجد و هیئت‌های مذهبی تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا است که هر رنگ بندی که تعریف کند ما تابع آن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام محرم و صفر به برگزاری نمایشگاه شمیم اشاره کرد و افزود: با همکاری استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، نمایشگاهی با ظرفیت ۲۰ غرفه را از امروز ساعت ۱۸ در نمایشگاه بین المللی افتتاح خواهیم که به فروش محصولات ویژه برگزاری مراسم است و تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی را شامل می‌شود.

حجت الاسلام اخوان صباغ به شرایط برگزاری مراسم بین المللی اربعین حسینی در استان خبر داد و افزود: پیش بینی ما بر حضور ۵۰۰ هزار زائر خارجی در دو مرز شلمچه و چذابه و جمعیتی بالغ بر ۵ تا ۷ میلیون زائر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها