امام جمعه موقت دیر گفت: نظم جهانی در حال تغییر است که باید به نقش رهبران منطقه و به‌طور خاص رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی ایران توجه کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۰۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

نظم جهانی در حال تغییر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: نهضت عاشورا به ما درس ظلم ستیزی، عدالت‌خواهی، عزت طلبی، پاسداری از ارزش‌ها و ایثار و فداکاری و شهادت در راه و دین و ولی خدا می‌دهد.

 

امام جمعه موقت دیر افزود: نهضت عاشورا یک نمایشگاه عظیمی از فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی و انسانی در جبهه امام حسین (ع) و یارانش است.

 

وی قیام عاشورا را انقلاب ساز و جامعه ساز دانست و بیان کرد: باید مجالس عزاداری امام حسین (ع) بتواند درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را منتقل کند.

 

بحرانی تاکید کرد: در پرتو مجالس حسینی با نهضت امام بیشتر آشنا شده و نسبت به برپایی مراسم عزاداری نیز تلاش کنیم که تعظیم شعائر الهی است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در ایران اسلامی، گفت: نمازجمعه یک فریضه صد درصد استثنایی است و ما هیچ چیز شبیه نمازجمعه نداریم و این فریضه حتی از حج هم استثنایی‌تر است.

 

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه امروز میدان رزم، میدان قدرت نرم است، ابراز کرد: دشمن در شبهه پراکنی ها، مردم به عنوان نیروهای اصلی کشور و ایمان مردم که عامل اصلی حفظ نظام است را هدف قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شده و هم خود را حفظ کرده و هم هویت غرب را به چالش کشیده، بنابراین دشمن عصبانی است و برای همین شبهه پراکنی می‌کند.

 

بحرانی با اعلام اینکه غربی‌ها نباید از حقوق زن دم بزنند، یادآور شد: شما همان کسانی هستید که اگر می‌توانستید آب را بر روی این ملت ببندید، می‌بستید؛ داروی کودکان ایرانی را تحریم کردید حالا مدعی حقوق زن ایرانی شده اید؟

 

وی با تاکید بر اینکه زن با شرف و بااستعداد ایرانی بزرگترین ضربه‌ها به تمدن غرب زده است، افزود: زن ایرانی نشان داده که هم می‌توان در میادین مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیشرفت کرد و هم موازین دینی و حجاب اسلامی را رعایت کرد.

 

بحرانی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر پرکاربردترین و کارآمدترین شیوه تعامل اجتماعی است و اگر درست انجام شود به داشتن زندگی سالم برای دیگران کمک می‌کند.

 

امام جمعه موقت دیر خاطرنشان کرد: اگر اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر که مرحله زبانی است درست و به صورت دلسوزانه انجام شود معجزه می‌کند و شاید دیگر نیازی به مراحل بعدی نیست.

 

وی با اشاره به لزوم تکرار امر به معروف و نهی از منکر زبانی به صورت همگانی، تاکید کرد: مهم‌ترین اثر تکرار امر به معروف و نهی از منکر این است که جای منکر و معروف عوض نمی‌شود.

 

بحرانی بیان کرد: ما باید معروف‌ها را در جامعه پررنگ کنیم و به آنها بها و ارزش دهیم.

 

وی درباره حضور رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران، گفت: مهم‌تر از دستاوردهای اقتصادی که این نشست‌ها برای کشور عزیزمان دارد، تغییر نظام تک قطبی جهان به رهبری آمریکا است که این اتفاق در حال شکل گیری است.

 

امام جمعه موقت دیر یادآور شد: با ظهور قدرت‌های بین المللی مانند چین و روسیه و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نظم جهانی در حال تغییر است که باید به نقش رهبران منطقه و به‌طور خاص رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی ایران توجه کنیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها