خبرهای داغ:
حجت الاسلام آقاسیان گفت: مهمترین هدف برنامه های عزاداری دهه محرم الگوگیری و درس گرفتن از واقعه کربلاست و اینکه تجدیدنظر کنیم چقدر زندگیمان با اهداف قیام امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا مطابقت دارد.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رمضان آقاسیان ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان که در مراسم عزاداری شب اول محرم در جمع عزاداران و خانواده های کوی های سازمانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین در جوار مزار شهدای گمنام این لشکر سخن می گفت، با توصیه بر بهره گیری و استفاده هر چه بیشتر از فرصت شب ها و روزهای ماه محرم گفت: قدر و ارزش ایام محرم را بدانیم و سعی کنیم ارتباطمان را با خداوند و ائمه اطهار(ع) تقویت و ایمانمان را غنی تر و عمیق تر کنیم.

وی افزود: یکی از راه های تقویت ارتباط در ایام محرم با خداوند قرائت روزانه حدیث قدسی زیارت عاشوراست.

حجت الاسلام آقاسیان با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: بر اساس این روایت زیارت عاشورا حدیث قدسی و کلام خداست و حضرت امام صادق(ع) این دعا را از بیان حضرت امام محمد باقر(ع) نقل کرده و همچنان ادامه دارد تا به جبرئیل می رسد که جبرئیل این دعای ارزشمند و پرمحتوا را از طرف خداوند بر پیامبر اکرم (ص) ارائه نموده است.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان تصریح کرد: سفارش علماء و بزرگان دین این است که روزانه حداقل یکبار دعای پرفیض زیارت عاشورا خوانده شود و بسیاری از مومنین با قرائت این دعای پرمحتوا حاجات مادی و معنوی خود را از درگاه خداوند متعال گرفته اند.

حجت الاسلام رمضان آقاسیان در ادامه سخنانش با طرح این سوال که آیا زندگی ما بر مبنای درس های مکتب عاشوراست، اذعان کرد: مهمترین هدف برنامه های عزاداری دهه محرم الگوگیری و درس گرفتن از واقعه کربلاست و اینکه تجدیدنظر کنیم چقدر زندگیمان با اهداف قیام امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا مطابقت دارد.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان تبیین کرد: مهمترین وظیفه سخنرانان و مداحان مراسم عزاداری دهه محرم بیان اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شیوه های جذاب و مخاطب پسند می باشد.

وی با تشریح هدف شهادت امام حسین(ع) گفت: حضرت امام حسین(ع) به شهادت رسید تا ما بر مسیر انسانیت باقی بمانیم و با شهادتشان مسیر و شیوه انسان سازی را به ما آموخت.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان با انتقاد از رواج بدحجابی و مطرح شدن نظریه آزادی حجاب در جامعه اسلامی به بیان فلسفه شهادت حضرت امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: عمل به حق، زندگی با حق، عمل به دستورات دینی و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین فلسفه شهادت آن امام همام می باشد.

حجت الاسلام رمضان آقاسیان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا آسیب های جدی جسمی، روحی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه ما وارد کرد توصیه کرد: برنامه ریزی دست اندرکاران برنامه های عزاداری ماه محرم باید به گونه ای باشد که جوانان و نوجوانان را بیش از پیش جذب هیئت های عزاداری نماید و راه اندازی دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در سطح کوی های سازمانی سبب افزایش کیفیت و جذب مخاطب می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها