خبرهای داغ:
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در قالب یک لایحه، به کشاورزان و تولید کنندگان خسارت دیده مساعدت شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۸۴
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در قالب یک لایحه، به کشاورزان و تولید کنندگان خسارت دیده مساعدت شود.

ابراهیم عزیزی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به حوادث غیر مترقبه، بیماری کرونا، خشکسالی های اخیر و... کشاورزان و تولید کنندگان خرد نیازمند مساعدت فوری هستند.

او افزود: متاسفانه بندهای قانونی اجراشده طی سال های گذشته همه بدهکاران خرد را به دلیل اعمال محدودیت های مختلف از جمله سررسید بدهی، نوع منابع تأمین اعتبار و... مشمول ندانسته و امکان استفاده از این تسهیلات برای آنها فراهم نشده است.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلایل مذکور این کشاورزان دارای بدهی معوق نزد شعب بانک کشاورزی هستند و به دلیل عدم تمکن مالی قادر به بازپرداخت بدهی خود نمی باشند ضمن اینکه منابع بانک نیز بلوکه مانده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: به همین منظور با مشورت مسوولان ذی ربط به وزیر جهاد در قالب یک تذکر پیشنهاد شد تا سود و جرائم بدهکاران آسیب دیده از عوامل قهری، شرایط تحریمی و کرونایی در بخش کشاورزی دارای بدهی با سررسید از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۴۰۱ مشروط به اینکه اصل بدهی خود را تسویه نقدی نمایند، مورد بخشودگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها