خبرهای داغ:
ذاکر گفت: دفاع مقدس تداوم فرهنگ غنی عاشوراست و اگر فضای معنوی حاکم برگرفته از دشت نینوا و کربلا بر ما چیره نمی‌شد، چیزی شبیه به محال بود که بتوانیم در مقابل ارتش رژیم بعث مقاومت کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۰۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

«عبدالعلی ذاکر» جانباز قطع نخاعی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اهواز با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدای دشت کربلاست که پس از قرن‌ها در کالبد فرزندان ایران زمین جوشیدن گرفت و حماسه‌ای دیگر خلق شد.

وی افزود: دفاع مقدس تداوم فرهنگ غنی عاشوراست و اگر فضای معنوی حاکم برگرفته از دشت نینوا و کربلا بر ما چیره نمی شد، چیزی شبیه به محال بود که بتوانیم در مقابل ارتش رژیم بعث مقاومت کنیم.

جانباز خوزستانی گفت: زمزمه های «یاحسین» رزمندگان با نوشیدن هر جرعه آب در دل خاکریزها و نوای زیارت عاشوراهای شبانه و سحرگاهی فرماندهان و پیشانی بندهای سبز کربلایی همه نشان از ارادت و حضور معنوی شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان در دل سنگرهایی بود که قرار نبود بیرق سبز حسینی شان به زمین بیفتد.

ذاکر یادآور شد: جهاد تبیین یعنی پیوند عقلانی قیام کربلا با قیام خمینی کبیر و رابطه معنوی 8 سال دفاع مقدس با عشق به ابا عبدالله که باید با زبان فاخر هنر و از طریق رسانه ها به نسل امروز بیان شود و ما به عنوان جا ماندگان از قافله شهادت نباید از گفتن حقایق تلخ و شیرین و سخت آن دوران پرافتخار دریغ بورزیم.

وی متذکر شد: قیام کربلا یک دانشگاه بزرگ برای تفکیک حق از باطل و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است. حادثه کربلا هم به گریستن احتیاج دارد و هم به نگریستن. گریستن برای جلا بخشیدن چشم و آرام شدن دل و نگریستن برای دیدن حقیقتی که زینب وار باید بیان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها