کتابخانه واحد یادگار امام خمینی(ره)، در سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را با هدف گردآوری، ساماندهی و ارائه منابع تخصصی آغاز کرد این ساختمان ،دارای2 طبقه مجزا است که در طبقه همکف مخزن و در طبقه اول سالن مرجع و کافه کتاب و در طبقه دوم سالن مطالعه خواهران و برادران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۵۰
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

 به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد: دکتر فرشته ناصری رئیس کتابخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) در مصاحبه اختصاصی   گفت:   کتابخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) از بخش های مختلفی از قبیل مخزن، مرجع، کافه کتاب، دفتر خدمات فنی، اتاق صحافی و سالن مطالعه خواهران و برادران تشکیل شده است.

رئیس کتابخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به تعداد کتاب های موجود در مخزن که  164900 جلد می باشد افزود:در انتهای مخزن ، تعدادی دستگاه کامپیوتر موجود است که جهت جستجوی کتاب ها، امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وی در خصوص سالن مرجع بیان داشت: کتابهای لاتین و پایان نامه ها و اطلاعات CD ها در این قسمت می باشد. تعداد کتابهای لاتین 10203 جلد و تعداد پایان نامه ها 8900 نسخه است دراین قسمت امکان سرچ مقالات از طریق کامپیوتربررسی خواهد شدوهمینطور بررسی بانک اطلاعاتی مقالات در طی سال های گوناگون (از چه سالی تا چه سالی)وهمینطورپایگاه های مورد نظروتوضیح مراحل سرچ ودسترسی به مقالات با راهنمای تصویری واینکه امکان  دریافت پرینت یا فایل را دارند یا خیر ؟موردبررسی قرار می گیرد.

ناصری با اشاره به این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) اولین واحد دانشگاهی مجهز به کافه کتاب می باشد تصریح کرد: در کافه کتاب امکاناتی جهت مطالعه مراجعین و محل تشکیل جلسات شعرخوانی ،نقد کتاب وبرخی مراسمهای مناسبتی در آن فراهم شده است.

رئیس کتابخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) در خصوص مراحل عضویت در کتابخانه گفت: دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی، استادان و کارمندان با شماره پرسنلی می توانند عضو شوند و تعداد کتب برای اعضای هیات علمی 5 عنوان، استادان حق التدریس 3 عنوان، دانشجویان کاردانی و کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 3 ، 4 و 5 کتاب به مدت دو هفته می باشد

ناصری در خصوص جستجوی منابع کتاب در سامانه سیمرغ افزود:جستجوی به صورت فارسی، لاتین، پایان نامه و راهنمایی دریافت شناسه وارائه به مسئول کتابخانه جهت امانت هست.

شایان ذکر است علاوه بر کتابخانه مرکزی مجتمع، دانشکده ابوالفتوح رازی و هریک از دانشکده های مهارت و کارآفرینی دارای کتابخانه مجزا با سالن مطالعه جهت مطالعه و بهره برداری مراجعان داراست.

گفتنی است خدمات مجازی کتابخانه واحد یادگار امام خمینی (ره) جستجو ،رزرو و تمدید کتاب از طریق سایت،  دستیابی به نشریات و مقالات  در داخل و خارج از دانشگاه از طریق پایگاهها ، کتابخانه ها ی دیجیتال واز طریق انتشارات مطرح:

1-Springer(www.springerlink.com)     

     2-IEEE(www.ieee.org)                  

  3-Jon Wiley(www.onlinelibrary.wiley.com)     

4-Tailor and Francis(www.tandfonline.com)

5-ProQuest(www.proquest.com)

6-World Scientific (www.scientific.com)

 

 

ارسال نظرات