خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: وظیفه امروز ما این است که از عاشورا و قیام امام حسین(ع) بیاموزیم پای امام خود بایستیم و به بهانه های ناکارآمدی مسوولین، فشار اقتصادی و تحریم ها دست از ولی فقیه خود نکشیم.  
کد خبر: ۹۴۴۸۲۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جمع عزاداران هیات انصار الحسین(ع) شهر الوند با اشاره به فلسفه خلقت انسان اظهار کرد: دلیل خلقت انسان طبق آیات موجود در قران کریم، تعبد و بندگی خداوند متعال است.

وی ادامه داد: بندگی کردن یعنی انجام انچه که خداوند خوب و نیک می داند و ترک انچه که خدا نازیبا می بیند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین عنوان کرد: بهانه خلقت ما نیز طبق همین ایات مبارک قران کریم وجود حضرت رسول(ص) می باشد و خداوند برای راهنمایی من و شما مربی، معلم و راهنما قرار داد تا مسیر را گم نکنیم که ائمه اطهار(ع) و پیامبران می باشند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه قیام حضرت اباعبدالله (ع) تصریح کرد: فلسفه قیام اباعبدالله دو علت دارد اول بیان دلیل خلقت و دوم احیا بهانه خلقت که همانا زنده نگه داشتن دین خدا و رسالت و سنت پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام مجیدی گفت: امام حسین برای کدام رسالت بیامبر قیام کرد؟ برای ان رسالتی که اگر انجام نمی داد انگار هیچ تلاشی برای رسالت خود انجام نداده است و ان رسالت غدیر خم است لذا فلسفه قیام حضرت اباعبدالله همین احیا و زنده نگه داشتن این رسالت می باشد که خود حضرت این گونه می فرمایند: من برای هوای نفس و پست مقام قیام نکردم قیام کردم تا امور امت جدم را اصلاح کنم امربه معروف نهی از منکر کنم و سیره جدم را احیا کنم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به کربلا امد تا بگوید مسیر ولایت و امامت جانشین پیامبر مسیر کمال انسانی است و اگر به کربلا نمی آمد و قیام نمی کرد امر امام و ولی از بین می رفت.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: امام حسین به من و شما اموخت که عدم گفتن امامت مولا علی(ع) برابر با عدم انجام رسالت بود و عدم احیا امر امام و ولی نبود امروز از اسلام جز نامی باقی نمانده بود و امروز هم اگر امر امامت یادمان برود ولیمان را تنها بگذاریم دوباره کربلایی شکل می گیرد اما با این تفاوت که اگر پشت ولی نباشیم و پای ولایت نیاستیم، امام مهدی(عج) به کربلا نخواهد فرستاد و زمانی پرده از رخ مهدی خود کنار میزند و زمانی ولایت ولی خود را با امر امامت مدیریت جامعه نمایان می کند که از جان و دل خواهان وی باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه امروز ما این است که از عاشورا از قیام امام حسین(ع) بیاموزیم پای امام خود بایستیم و به بهانه های ناکارآمدی مسوولین، فشار اقتصادی و تحریم ها دست از ولی فقیه خود نکشیم و شرط پای امام زمان بودن این است که از این سختی ها بگذریم و پای دین و ولایت خود بایستیم در غیر این صورت همان قشری می شویم که به بهانه های مختلف مادی و دنیوی، امام حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند و رفتند.

وی در پایان گفت: راه رسیدن به خدا فقط راه امیرالمومنین و اولاد امیرالمومنین است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها