رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار:

ندای هل من ناصر سیدالشهدا (ع) همیشه در عالم جاری است / امام حسین (ع) در مسیر اعتلای توحید قیام کردند

ساری-رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار با بیان اینکه امام حسین(ع) در مسیر اعتلای توحید قیام کردند، تاکید کرد: مصیبت کربلا باعث به نتیجه رسیدن اهداف پیامبر(ص) در مسیر توحید شده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۲۷۷
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام مهدوی سیرت رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار ،پیش از ظهر امروز در دومین روز از مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام) در سپاه کربلا با اشاره به اینکه همه انبیا در هدایت امت خویش برنامه داشتند و پیامبر اکرم(ص) این برنامه را از خدای متعال، وصایای خویش و ائمه اطهار(ع) دریافت و پیش بردند، گفت: در سال ششم هجری قمری پیامبر(ص) اعلام مراسم حج کردند که قرآن کریم در سوره فتح به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام مهدوی سیرت بابیان اینکه دو گروه با پیامبر(ص)در مراسم حج همراه شدند، افزود: بر اساس سوره فتح پیامبر (ص) میخواهد مردم را وادی توحید هدایت کتد.

رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار با تصریح بر اینکه وقتی پیامبر در حال مراسم مناسک حج هستند، عده ای با حضرت همراهی نمی کنند، ادامه داد: این افراد کسانی هستند که در نقشه و راه پیامبر تشکیک و شبه ایجاد کردندکه قرآن از این عده به نام مخلفون یاد می کند.

حجت الاسلام مهدوی سیرت با بیان این مطلب که عده ای مسیر را اشتباه رفتند که با اهداف نبوت در تعارض بود، خاطرنشان کرد: این عده شبهه ای را ایجاد کردند که پیامبر (ص) با دست خالی به میان کفار می رود و این حج برگشتی ندارد.

رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار با بیان اینکه این عده شبهه پراکنها به پیامبر(ص) طعنه میزدند و تمسخر می کردند، تاکید کرد: پیامبر (ص) مردم را به سرزمین مقدس مکه بردند، و به کفار اعلام کردند که فقط برای مناسک حج به مکه آمدیم .

حجت الاسلام مهدوی سیرت ، به صلح حدیبیه هم اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) وقتی تعهد از کفار گرفتند که معترض مسلمین نشود، بعد از برگشت به مدینه ، همین قوتی شد تا پیامبر(ص) برای فتح مکه اقدام کنند.

رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار در بخش دیگری از سخنان خود به روز دوم ماه محرم و رسیدن حضرت سید الشهدا(ع) به کربلا اشاره کرد و افزود: عده ای به حضرت توصیه هایی کردند که به کربلا نرود.

حجت الاسلام مهدوی سیرت با بیان این مطلب که امام حسین(ع) به عهدی که به خدا داشتند وفا کردند، اضافه کرد: عده ای با حضرت همراه نمی شود و عده ای هم حضرت را از راه منصرف می کنند اما امام میفرمایند خدای متعال می خواهد ما را در راه خود و هدایت بشر شهید ببیند.

رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار  با بیان اینکه امام حسین(ع) در مسیر اعتلای توحید قیام کردند، تاکید کرد: مصیبت کربلا باعث به نتیجه رسیدن اهداف پیامبر(ص) در مسیر توحید شده است.

حجت الاسلام مهدوی سیرت با تصریح بر اینکه اگر عده ای درک مسیر قیام حسینی را داشتند باید با امام حسین(ع) تا کربلا همراه می شدند، گفت: امروز همان عصر حسینی است ، و عده ای به دنبال نان و آب انقلاب هستند وقتی در بحبوبه جنگ قرار میگیرند مرد از نامرد تشخیص داده می شود.

رئیس حوزه علمیه شهرستان جویبار با اشاره به اینکه آنان که جایگاه اباعبدالله الحسین(ع) را درک کردند، با امام ماندند، اضافه کرد: در محرم اباعبدالله الحسین (ع) یک واقعه تاریخی نیست . حقیقتی است در طول تاریخ که  همچنان ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت در عالم هستی جاری است.

حجت الاسلام مهدوی سیرت در ادامه با اشاره به اینکه حاج قاسم در همین محافل حسینی به ندای امام حسین(ع) لبیک گفت ،تصریح کرد: حاج قاسم شعار ملت امام حسینیم و ما ملت شهیادتیم را به جهان نشان داد و در مقابل سرمداران کفر ایستاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها