خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین؛  

نظارت کمیته های قرارگاه عفاف و حجاب استان به طور مستمر اجرا می شود

کبیری عنوان کرد: برخلاف سال های گذشته که نحوه فعالیت دستگاه ها مختص فصول خاصی از سال بود، این تعهد داده می شود این پیگیری ها مختص برخی فصول نبوده و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۶۲
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب به ریاست ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار و به دبیری دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین، با حضور نمایندگان دستگاه های متولی در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

 

کبیری در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به مصوبات جلسه بیان کرد: در عرصه عفاف و حجاب ۹ عرصه حساس شناسایی شده و با تقسیم کار استانی برای هر یک از این عرصه ها کمیته ای تشکیل شده که دبیری آن به دستگاه های مختلف سپرده شده است.

 

وی گفت: این کمیته ها شامل کمیته ساماندهی و نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب در اماکن عمومی و خودروها با نظارت نیروی انتظامی، کمیته نظارت و ارتقا حجاب در مراکز درمانی و اجرای قانون انطباق با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته نظارت بر ارتقا وضعیت حجاب در دانشگاه ها با نظارت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، کمیته نظارت بر ارتقا حجاب بر دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی با نظارت شورای امر به معروف و نهی از منکر استان می باشد.

 

کبیری اظهار کرد: همچنین کمیته ارتقا وضعیت حجاب در مدارس و آموزشگاه های استان با نظارت اموزش و پرورش استان، کمیته نظارت بر تابلوهای شهری و تبلیغاتی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته پاسخگویی به سوالات، شبهات و تعمیق آگاهی دینی در حوزه حجاب و عفاف با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی استان، کمیته نظارت بر شئونات شرعی در اصناف، نمایشگاه ها و تابلوهای شهری معرف و کمیته نظارت بر تولید و توزیع پوشاک با نظارت سازمان صمت استان از دیگر عرصه های جلسه قرارگاه عفاف و حجاب است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: امروز مقرر شد هر یکی از این کمیته وظایفی را به انجام رسانند. یکی از این وظایف مربوط به کمیته اصناف و تابلوهای معرف و همچنین کمیته پوشاک و البسه، تولید و توزیع این تولیدات، مقرر شد ویترین اصناف و صفحات مجازی اصناف و تابلوهای معرف مغازه ها مورد نظارت بیشتری قرار گیرد. همچنین مقرر شد نمایشگاه عفاف و حجاب استان در شهریور ماه برگزار شود و آموزش های فقهی لازم به اصناف مختلف توسط اداره کل صنعت و معدن ارایه شود.

 

وی افزود: این آموزش ها در حوزه عمومی و فضای کسب و مرتبط با هر صنف می باشد. همچنین آموزشگاه های متخلف خاص شناسایی شود و نیز مکان خاصی به صورت دایمی در محل نمایشگاه های بین المللی استان برای استقرار نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایجاد شود. یکی از تصمیمات مهم کمیته این بود که برای برخی از اصناف خاص که مردم دغدغه بیشتری در مورد فعالیت آنها در حوزه عفاف و حجاب دارند همچون صنف آرایشگاه های زنانه، صنف فروش لوازم آرایشی، تولید و توزیع کنندگان پوشاک، تالارهای پذیرایی، فروشندگان لوازم کودکان و لوازم التحریر، مصادیق اولویت دار منافی عفاف و حجاب در هریک از این اصناف مشخص شود و نظارت لازم برای پیشگیری و برخورد با تخلفات اجرا شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اضافه کرد: در کمیته ارتقا وضعیت حجاب در مدارس و آموزشگاه ها نیز مقرر شد با تشکیل کمیته مربوطه نظارت بر وضعیت مدارس بیشتر شود و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده بیشتری شود و در همین راستا ارتباط بیشتر بین حوزه علمیه،تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش برای اعزام مبلغین و آموزش کادر آموزشی بیشتر شود. همچنین نظارت بر صفحه مجازی آموزشگاه های فنی و حرفه ای، علمی و هنری بیشتر شود. 

 

کبیری با اشاره به برخی نگرانی های بانوان متدین در زمینه درمان تصریح کرد: موضوع انطباق روند درمان با قوانین شرعی پیگیری شده و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خود را در این زمینه افزایش داده همچنین پوشش دانشجویان و مادر درمان، کلینیک های زیبایی، ویترین داروخانه ها و درمانگاه نیز مشمول این تصمیمات است. با توجه به این قانون و کمبود کادر درمان هو جنس،مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را با جذب، آموزش و غیره انجام دهد. 

 

وی یادآور شد: در کمیته نظارت بر عفاف و حجاب در اماکن عمومی و خودروها نیز مقرر شد در راستای ارتقای بازدارندگی برخورد با برخی در زمینه یک گردانی، ایجاد مزاحمت برای مردم در اماکن عمومی، تخلفاتی که در خودروها اتفاق می افتد،تصمیمات لازم اتخاذ شود. همچنین مقرر شد سازمان تبلیغات حوزه نظارت خود را فعال تر نماید و در این راستا باید ائمه جماعات، مبلغین، روحانیون، کادر آموزشی مدارس، کادر مراکز فرهنگی به وسیله ارایه اموزش، به روز رسانی شوند.

کبیری در پایان گفت: تصمیماتی برای نظارت به پوشش کارکنان دولتی، نظارت بر تبلیغات شهری، با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیماتی اتخاذ شد و در حوزه دانشگاه ها نیز دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری که طور مستمر پیگیر امر خواهد بود. برخلاف سال های گذشته که نحوه فعالیت دستگاه ها مختص فصول خاصی از سال بود، این تعهد داده می شود این پیگیری ها مختص برخی فصول نبوده و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها