زنجان-صدا و سیمای مرکز زنجان همانند سنوات گذشته ویژه برنامه های مختلف و متعددی را در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان تدارک دیده و به روی آنتن خواهد برد .
کد خبر: ۹۴۴۸۵۲۵
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛سید محسن لطیفی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب در خصوص ارتباطات زنده تلویزیونی افزود: شبکه اشراق دو اجتماع عزاداران شیرخواره و نوجوان موسوم به شیرخوارگان حسینی و همایش احلی من العسل را از ساعات اولیه صبح روز های اول و ششم محرم  بصورت زنده پخش خواهد کرد.

 

برنامه ریزی گسترده صداوسیمای مرکز زنجان برای دهه اول محرم

,وی خاطرنشان کرد:همچنین دسته عزاداری با شکوه حسینیه اعظم زنجان بعنوان بزرگترین اجتماع جهان تشیع از حوالی ساعت15روز هشتم محرم و دسته عزاداری باشکوه زینبیه اعظم نیز روز 11 محرم از شبکه های مختلف استانی، ملی و برون مرزی تقدیم نگاه عاشقان ابا عبدالله در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

 

رئیس رسانه استانی افزود: اجتماع عزادارن شهرهای سجاس و قیدار همچنین دسته عزاداری احمدیه و فاطمیون زنجان در روز نهم محرم، اجتماع عزادارن خرمدره، نماز ظهر عاشورا و دسته عزاداری مکتب الزهرا(س) در روز دهم محرم ، اجتماع عزاداران ابهر و دسته عزاداری حیدریون هم در دوازدهمین روز محرم به شکل زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

 

لطیفی از پوشش مراسم عزاداری مردم نیک پی، چورزق، دندی، گرماب، زرین رود، نور بهار، سهرورد، باغ حلی، کرسف و حلب خبر داد و اضافه کرد: برنامه عاشقان حسینی که نگاهی به تاریخ و شیوه تعزیه خوانی در استان زنجان دارد در13 قسمت25 دقیقه ای از ساعت19 برای نخستین بار از شبکه اشراق پخش خواهد شد.

 

وی تصریح کرد:همچنین برنامه عتیق ساعت21 و مراسم سخنرانی هیات رزمندگان در حسینیه عاشقان ثار الله نیز در 12 قسمت پس از بخش خبری شامگاهی تقدیم بینندگان می شود.

 

مدیرکل صدا و سیما در خصوص برنامه های شبکه استانی صدا توضیح داد: برنامه رادیویی بعثت خون با محوریت بررسی ریشه ها و علل واقعه عاشورا و تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و در10 قسمت از ساعت 8:30 بمدت13 روز، برنامه زنده عصرگاهی عشق قافله سی با تهیه و پخش گزارش از سطح مساجد و هیات حسینی، حدیث، بخش کارشناسی و روز شمار عاشورا از ساعت18 هر روز، برنامه ترکیبی- نمایشی قافله نور در 10قسمت30دقیقه ای ساعت9 صبح، دل نوا با موضوع شعر و موسیقی عاشورایی در قالب مجله رادیویی در12 قسمت25 دقیقه ای ساعت 16:30 ، مجله رادیویی عشق مرثیه سی در10 قسمت15 دقیقه ای از ساعت5/30صبح، مستند گزارشی حسین عاشقلری با موضوع زندگی نامه پیرغلامان حسینی در 12 قسمت15 دقیقه ای از ساعت22/40، برنامه گفتگو محورخیمه در 10 قسمت 25 دقیه ای با موضوع پاسخ به شبهات و میزگرد تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ساعت21، پوشش زنده دسته جات عزاداری در برنامه عشق کاروانی از ساعت16، برنامه زنده مصباح ویژه روز عاشورا با آیتم های مختلف در کنار سایر برنامه های روتین با حال و هوای ایام محرم پخش خواهد شد.

 

لطیفی در خصوص انعکاس خبری مراسم محرم تصریح کرد: محرم امسال علاوه بر پوشش رویداهای ویژه این ماه در گستره 21شهر و حدود 130روستای هماهنگ شده استان، تولید بیش از 10مستند خبری در دستورکار معاونت اطلاعات و اخبار مرکز است.

 

وی بیان کرد:همچنین گزارش های خبری محرم در روستاها، مستند نذری، پیرغلامان، مداحان دهه نودی، حسینیه های شهدا(مادران شهید)، کیست مرا یاری کند(رنگ حسین)، /قربانگا ه و 3مستند خبری از یوم العباس و یوم الزینب از بخش های مختلف خبری پخش خواهد شد.

 

رئیس رسانه استانی درباره معاونت فضای مجازی هم چنین توضیح داد: طراحی "صفحه محرم" و طراحی و بروزرسانی صفحه "حسینیه مجازی شبکه اشراق" در سایت مرکز، تولید پوستر و عکس نوشت در خصوص ویژگیهای عزاداری مردم زنجان در ایام‌ محرم و صفر، تولید پوستر با عنوان "معرفی شعرای آئینی و مذهبی استان زنجان" (۱۴ نفر)، بازتولید قطعات کوتاه یک دقیقه ای از دسته های عزاداری سالهای قبل از کرونا،  تقطیع و بازنشر تولیدات سیما و صدا در بسترهای فضای مجازی، برگزاری پویش "خانه های حسینی" در راستای نصب پرچم های عزاداری در فضای داخلی و بیرونی مغازه ها، برگزاری مسابقه پیامکی با محوریت پیام عاشورا، تولید مستند کوتاه آرشیوی با محوریت آداب و رسوم ایام محرم و صفر در زنجان، انتشار تیزر برنامه های سیما و آنونس برنامه های رادیو در بسترهای فضای مجازی و دریافت تولیدات مردمی در خصوص عزاداری های استان زنجان ره آورد معاونت فضای مجازی در این ایام خواهد بود.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در پایان با تاکید بر بهره گیری تمام امکانات و نیروی انسانی جهت پوشش رسانه ای مراسم ایام محرم، از عموم عزاداران حسینی درخواست کرد فرزندان خود را در رسانه استانی از دعای خیر خود بهره مند سازند

ارسال نظرات