خبرهای داغ:
تبریز- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده درست از داروها گفت: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه بعضی دارو ها مانند انواع آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های دارویی در افراد شده و در دراز مدت نیز اثرات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۴۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مسلم نجفی در دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو که روز شنبه، هشتم مرداد ماه 1401 در سالن کنفرانس این معاونت تشکیل شد اظهار کرد: یکی از اهداف مهم کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو کاهش مصرف خودسرانه دارو و کاهش میانگین داروهای نسخ پزشکان است.
وی ضمن تشریح وظایف کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو خاطر نشان کرد: بررسی نسخ سازمان های بیمه گر و تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای عموم مردم و اعضای کادر درمان در اولویت کاری این کمیته قرار دارد.
دکتر نجفی همچنین بر لزوم آموزش همگانی برای عموم شهروندان و بویژه همکاران گروه پزشکی در این خصوص تاکید کرد.
شایان ذکر است: در این جلسه مقرر شد در رابطه با امکان ثبت تشخیص بیماری در سامانه های صدور نسخه به صورت الکترونیکی پیگیری های لازم از سازمان های متبوع صورت گرفته و لیست داروهای خاص و پزشکانی که آن ها را تجویز می کنند نیز از طریق سامانه TTAC دریافت و مورد بررسی قرار گیرند.

ارسال نظرات