خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول محرم تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت، از راه‌اندازی قرارگاه مرکزی سیدالشهدا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۸۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام‌ سید عباس موسوی در نشست خبری با اشاره به اجرای نیات واقفین خیراندیش در ماه محرم و طرح‌های سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی اظهار داشت: هماهنگی و حمایت از 44 هیئت مذهبی شاخص برای استقرار در بقاع متبرکه فارس در این ایام و 370 مبلغ در بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی از مهم‌ترین اقدامات است‌.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول محرم تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت افزود: در این راستا قرارگاه مرکزی به نام حضرت سیدالشهدا در اداه کل اوقاف و امور خیریه فارس راه‌اندازی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه افزود: همزمان با ششم ماه محرم نیز ویژه برنامه احلی من العسل در 35 بقعه متبرکه در قالب همایش نوجوانان حسینی با هماهنگی آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود.

موسوی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در 19 بقعه متبرکه در 14 مرداد ماه مصادف با 7 محرم  تدارک دیده شده که این برنامه درصورت مجوز از سمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی   همزمان در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم روز تاسوعا و عاشورا حسینی و شام غریبان نیز در 170 بقعه متبرکه برگزار می‌شود. همچنین برگزاری آیین چهارپایه خوانی در آستان امام‌زادگان واجب التعظیم در استان فارس برگزار می‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه نماز جماعت روز عاشورا در صحن 150 بقعه متبرکه برگزاری می‌شود بیان کرد:  ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) در  18 مردادماه مصادف با 11 محرم برگزار می‌شود همچنین برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 19 بقعه متبرکه استان در تاریخ 19 مردادماه مصادف با 12 محرم دنبال می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه خوانی و شبیه خوانی از جمله برنامه‌های اوقاف است. همچنین اجرای طرح شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی نیز دنبال می‌شود.

وی گفت: تاکنون 400 هیئت مذهبی تعیین تکلیف و حواله دریافت کرده‌اند و همچنین علاوه بر حمایت از هیئت‌های حسینی اوقاف توزیع بسته های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در این ماه را در برنامه دارد.

موسوی بیان کرد: اوقاف اجرای طرح درمان رایگان و استقرار گروه‌های درمانی در محلات کم برخوردار با همکاری بسیج جامعه پزشکان و با همکاری درمانگاه پوستچی، درمانگاه مطهری و بیمارستان نمازی نیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها