خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از پوستر سوگواره «یک جرعه عطش» همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در اهواز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۸۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

مراسم رونمایی از پوستر سوگواره «یک جرعه عطش» همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج یکی از راه‌های ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و هدایت مردم به سمت این مکتب ارزشی را استفاده از ابزار هنر دانست و اظهار کرد: تاکنون هر کجا از هنر استفاده شده موفق بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: هر چه بتوانیم نسبت به تبیین فرهنگ عاشورا برای نسل جوان اقدام کنیم قطعا به کمتر شدن فاصله بین نسل‌های گذشته و ارتباط بیشتر با اهل‌بیت (ع) کمک کردیم.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این سوگواره افزود: این رویداد فرهنگی، هنری و مذهبی با همکاری گروهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که هم هنرمند هستند و هم از مدیران استان، چند سالی است که در اهواز با هزینه شخصی برگزار می‌شود و استقبال بسیار خوبی از آن صورت می‌گیرد و چند هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج اضافه کرد: این برنامه بزرگ با عنوان «یک جرعه عطش» به همت هیئت عزاداران عترت‌النبی اهواز مناطق محروم اهواز را همچون حصیرآباد، آسیاباد، منبع آب، کوی آل صافی، ۲۰ متری شهرداری، منطقه سپیدار، کوی رمضان و منطقه عامری را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: از جمله بخش‌های این سوگواره اجرای تعزیه، مداحی، سخنرانی، کارگاه‌ها و ایستگاه‌های خوشنویسی، نقاشی، قصه‌گویی، کتابخوانی و ... است و یک فضای کامل برای حضور خانواده‌ها با همه ذائقه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: این رویداد فرهنگی، هنری و مذهبی که در رابطه با انتقال پیام فرهنگ عاشورا به نسل جوان است، از فردا (چهارشنبه ۱۲ مرداد) به مدت هشت شب برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها