خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
حجت الاسلام معبودی گفت: قیام و مکتب عاشورا، احیاگر ارزش های اسلامی در جامعه بود، چرا که با دنیاطلبی و غفلت مردم، این ارزش های اسلامی و الهی به دست فراموشی سپرده شده بود و در جامعه از بین رفته بود.   
کد خبر: ۹۴۴۸۸۷۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

قزوین_به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در مراسم عزاداری پایوران و سربازان ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا و مسئولین ادارات شهرستان بوئین زهرا، به ابعاد و اعماق جریان عظیم عاشورا اشاره کرد و گفت: حادثه عاشوراء، حادثه بی نظیری است که ابعاد و اعماق مختلف آن می توان درس عبرت دیگران حوادث شود. 

وی گفت: امام حسین(ع) از نقطه آغاز قیامش تا لحظه شهادت اصولی را به دست گرفت و لحظه ای از این اصول عقب نشینی نکرد و هرکس همراه این اصول و سوارکشتی نجات امام حسین(ع) شد، رستگار شد و از گمراهی نجات پیدا کرد.    

وی در ادامه افزود: اولین اصل اساسی به یادگار مانده از قیام امام حسین(ع) هدایت مردم بود. هدف نهایی امام حسین(ع) از قیام این بود که دست مردم را در دست خدا بگذارد و آنها را از مسیر ضلالت و گمراهی به مسیر الهی هدایت و راهنمایی کند. اصل هدایت در نهضت امام حسین(ع) در دو شکل عمومی و خصوصی بسیار محسوس و اعیان بود و تمام تلاش آن امام همای، هدایت عامه مردم در نقشه و مسیر الهی بود.    

حجت الاسلام معبودی، مهم ترین درس مکتب عاشوراء را احیاگری ارزش های اسلامی در جامعه دانست و گفت: دنیاطلبی، تسلط شیطان بر رفتار و کردار مردم، کسب لقمه حرام و غفلت و فراموشی مردم، چهار اتفاق بود که باعث شد مردم عصر پیامبر اکرم(ص) نسبت به مسائل دینی و شریعت بی توجه شوند و دست به جنایت بزرگی در تاریخ اسلام بزنند و آن جنایت بزرگ شهادت نوه پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از رحلت ایشان بود. در حقیقت قیام امام حسین(ع) در راستای مقابله با این چهار اتفاقی بود که در عصر و جامعه پیامبر(ص) به وجود آمده بود. از این رو، قیام و مکتب عاشورا، احیاگر ارزش های اسلامی در جامعه بود، چرا که با دنیاطلبی و غفلت مردم، این ارزش های اسلامی و الهی به دست فراموشی سپرده شده بود و در جامعه از بین رفته بود.   

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در پایان سخنان خود، به فلسفه عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و گفت: فلسفه عزاداری و برپایی مراسم سوگواری برای امام حسین(ع) برای این است که بیماری و گرفتاری دوران امام حسین(ع) در جامعه اتفاق نیفتد. «یا حسین» گفتن عزاداران باید به معنی « با حسین بودن » در جامعه باشد. فلسفه عزاداری در با حسین بودن است و با حسین بودن نیز به این معنا است که مردم دچار بی بصیرتی، بیماری، گرفتاری، لقمه حرام و غفلت و فراموشی نشوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها