توافقنامه جامع خدمات رسانی بیمه ای به جامعه عشایر ، بین سازمان بسیج عشایری و بیمه دی به امضا رسید.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۰۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد سعیدی، مسئول بسیج عشایری در دیدار با قائم مقام و مدیران ارشد شرکت بیمه دی گفت: امنیت غذایی بعد از امنیت ملی یکی از مهمترین دغدغه دولت ها در جهان است.

وی با تبیین نقش عشایر در مولفه های امنیت ملی کشور، به نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت : عشایر به تنهایی ۴۶ درصد گوشت دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند و ما هرچه بتوانیم در جامعه عشایر، امنیت جامع ایجاد کنیم، به تامین امنیت غذایی کشور کمک کرده ایم.

سعیدی با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت پایدارگفت: عشایر در ۵۹ درصد مساحت جغرافیایی کشور سکونت دارند و در مناطق صعب العبوری که هیچ نهاد انتظامی و امنیتی پایگاهی ندارد، حضور دارند  و هر جایی که کورسویی از سیاهچادر عشایر نمایان باشد، نشان از وجود امنیت در آن منطقه است.

مسئول بسیج عشایری افزود؛ عشایر میراث داران فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستند و باید برای حفظ آداب و رسوم و فرهنگ عشایر اهتمام داشته باشیم.

سعیدی با انتقاد از بعضی بی مهری ها نسبت به جامعه عشایر گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای خدمت رسانی به عشایر استفاده کنیم تا بتوانیم این قشر مولد و خود کفا را حفظ کنیم، چرا که این قشر نه تنها برای کشور هزینه ای ندارند بلکه این ظرفیت را دارند که کشور را در مقابل تکانه های اقتصادی در عرصه امنیت غذایی مصون دارند.

وی ضمن تقدیر از شرکت بیمه دی برای همکاری در خدمات رسانی بیمه ای به عشایر گفت: بیمه می تواند امنیت شغلی عشایر را تامین کند، چرا که بارها شاهد بودیم که دراثر بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله و صاعقه، تلفات و خسارت های سنگینی به دام عشایر وارد شده و عشایر بخش عمده ای از سرمایه خود را از دست دادند و مشکلات عدیده ای از نظر معیشتی برایشان پیش آمد که اگر تحت پوشش بیمه بودند، بخش عمده ای از این خسارات جبران می شد.

سعیدی در پایان گفت: این تفاهم نامه به عنوان اولین گام برای خدمات رسانی به عشایر بسیار ارزنده است و امیدواریم با تداوم تعامل دوسویه و شناسایی ظرفیت ها بتوانیم گام های بزرگتری در خدمات رسانی به جامعه عشایر برداریم.

صلاحی نژاد قائم مقام شرکت بیمه دی نیز گفت: شرکت بیمه دی حدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ نفر از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را در سراسر کشور، تحت پوششش بیمه خدمات درمانی قرار داده است و به ایشان خدمت رسانی می کند.

توافقنامه جامع بیمه عشایر

وی با اشاره به سایر فعالیت های بیمه دی گفت: در واحد های بازاریابی و فنی، رکوردهای خیلی خوبی به ثبت رسیده و با تکیه بر جوان گرایی و تعهد مدیران و کارکنان شرکت توانسته ایم جزو 5 شرکت برتر صنعت بیمه کشور باشیم.

صلاحی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در استفاده از بیمه در جامعه گفت: بیشتر مردم در جامعه ، بیمه را به عنوان یک هزینه تلقی می کنند ، در حالی که در بحران ها نقش بیمه مشخص می شود.

وی با اشاره به نقش صنعت بیمه در عرصه های بین المللی گفت: صنعت بیمه کارنامه موفقی در تامین امنیت سرمایه های ملی کشور در عرصه بین المللی دارد و در اوج بحران ها و تحریم ها توانست، ریسک صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی و ... را پوشش دهد .

صلاحی افزود: با اعمال تحریم های بین المللی، تصور می کردند صنعت بیمه کشور نابود می شود، ولی به لطف خدا و تلاش جوانان فعال در این عرصه نه تنها صنعت بیمه کشور دچار خدشه نشد بلکه تحریم ها باعث شکوفایی ، بلوغ و خودکفایی کامل این صنعت در عرصه های بین المللی شد.

وی با تشکر از سازمان بسیج عشایری جهت توجه به فرهنگ بیمه در جامعه عشایری گفت: با اجرای طرح در جامعه و شناخت بیشتر از ظرفیت های جامعه عشایری ، می توانیم بسته های جذاب و متنوع بیمه ای برای عشایر تهیه کنیم تا بتوانیم بیشترین ریسک را در این جامعه پوشش بدهیم و سطح  خدمات خود را به صورت گسترده تر ، جذاب تر و با هزینه کمتر ارائه دهیم.

در پایان مقرر گردید پس از ابلاغ این توافقنامه به نمایندگی های استانی، جلسه ای مشترک بین فرماندهان نواحی و مسئولین سازمان های بسیج عشایری استانها و نمایندگی های دفاتر استانی بیمه دی برگزار شده و طرح وارد فاز اجرایی شود که جزئیات طرح از طریق حوزه ها و پایگاههای عشایری و رسانه ها، به اطلاع عموم عشایر عزیز خواهد رسید.

ارسال نظرات