مراسم عزاداری پنجمین روز از محرم الحرام در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۵۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکتر علی اصغر همتیان، صبح چهارشنبه در مراسم عزای امام حسین علیه السلام گفت: حضرت سیدالشهدا غلیه السلام در کربلا حرف جدید نیاورد بلکه فرمان خداوند و سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را بیان کردند و ‌اینکه حضرت عنوان می‌کند با یزید بیعت نمی‌کنم به دلیل تاسی از دستور پرودگار متعال و نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بود.

استاد خوزه و دانشگاه با بیان اینکه مجلس عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام فلسفه های مختلفی دارد اظهار کرد: شرکت درمراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین‌ علیه السلام توفیق الهی است که نصیب انسان می شود لذا باید هر سال یک جمله از سخنان حضرت سیدالشهدا را به عنوان شعار خود انتخاب و تلاش کنیم در امور زندگی و کاری همچنین همه ادارات و سازمان ها اجرایی کنیم.

کارشناس مسایل مذهبی،اضافه کرد: حضرت امام حسین علیه السلام که قلبش خزینه وحی الهی است و «خازن الکتاب المستور» یکی از اسامی حضرت سیدالشهدا علیه السلام است یعنی آمده تا دین خدا را احیا کند.

حجت الاسلام دکتر همتیان ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین‌ علیه السلام برای احیاء اسلام  ناب از آنچه داشت ایثار کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند، شیعیان و اهل سنت برای مصایب حضرت امام حسین علیه السلام گریه می کنند.

استاد خوزه و دانشگاه افزود: انسان اگر از سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم جدا شود به بدعت روی می آورد بنابراین می بینیم آنهایی که دست از حضرت سیدالشهدا علیه السلام برداشتند امروز به دامن کفر و آمریکا پناهنده شده‌اند و  با دشمن خونی اسلام و قرآن به دنبال عادی سازی روابط هستند.

کارشناس مسایل مذهبی،اضافه کرد: خداوند حضرت امام حسین علیه السلام را به عنوان الگوی برای ما تعیین کرده لذا تابع و پیرو سیدالشهدا علیه السلام به قرآن پشت نمی‌کند.

تلاوت آیات نورانی قزآن محید، قرائت زیارت عاشورا ، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات