خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید توانمندی‌های حوزه صنعت دفاعی را توسعه داده و آن را به روز و دانش بنیان کنیم، مجلس پشتیبان معنوی و حقوقی این حرکت علمی و دانش بنیان است
کد خبر: ۹۴۴۹۱۳۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

به گزارش برگزاری بسیج، حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان، گفت: در نمایشگاه صنایع غیر دفاعی وزارت دفاع، در واقع شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان تحت شمول وزارت دفاع، آثار، خدمات، تولیدات و فناوری هایشان را به نمایش گذاشتند که بسیار مایه افتخار است.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها در هر عرصه‌ای که ورود کرده اند، نیاز اصلی را شناسایی و آن را تولید کرده‌اند. در حوزه انرژی، در حوزه سنسور‌های حرارتی، نوری، لیزرها، مخازن و یا پمپ‌های ویژه برای به روز کردن و استفاده صیانتی از چاه‌های نفتی، همینطور برای به روز کردن و فعال کردن چاه‌های فرسوده و... نشان می‌دهد که چهره‌های نخبه و دانشمند در این شرکت‌ها فراوان هستند و باید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی شود.

نماینده مجلس گفت: این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند نیاز‌هایی که از خارج از کشور تهیه می‌شود را تولید کنند. در یکی از غرفه‌ها تراشه‌های هوشمند را دیدم که توانمندی بسیار بالایی ست. این شرکت همه کارت‌های موردنیاز کشور، مثلا بازوبندی که سازمان حج برای حجاج نیاز دارد و یا پابند زندانیان که سازمان زندان‌ها به آن نیاز دارد، تراشه‌ها و کارت‌های هوشمند را می‌توانند تولید کنند و بایست از این مجموعه‌ها حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس برای نزدیک کردن صنایع دفاعی به صنایع دیگر برنامه‌ای دارد؟اظهاار داشت: در همه کشور‌ها معمولاً رشد و پیشرفت صنعت از صنعت دفاعی آغاز می‌شود. ما باید این توانمندی‌های حوزه صنعت دفاعی را توسعه دهیم و آن را به روز و دانش بنیان کنیم. مجلس پشتیبان معنوی و حقوقی این حرکت علمی و دانش بنیان است و از لحاظ تأمین اعتبار بودجه هم همیشه پشتیبان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات