خبرهای داغ:
اعلایی با اشاره به اینکه برای باغستان سنتی قزوین باید یک تکلیف ملی داشته باشیم گفت: موضوع ردیف داشتن بودجه باغستان در دستور کار ویژه قرار می گیرد. اگر گردشگری استان احیا شود باغستان سنتی قزوین نیز احیا می شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست استاندار قزوین و وزير ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشكل های مردم نهاد و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این نشست بیان کرد: در جمع بندی موارد با توجه به مسایل که از طرف حاضرین در جلسه در حوزه میراث فرهنگی اشاره شد و نقطه نظرات موجود و نیز ظرفیت های استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورود وزارت باید به حوزه استان به صورت یک نگاه ویژه باشد و حضور مجموعه وزارت میراث فرهنگی به مباحث استان قزوین برای رفع تنگناهای و احیای و تقویت و تعالی استان باشد.

وی گفت: یک منفعت مشترک بین استان قزوین و وزارت میراث فرهنگی موجب توفیق در برداشت منتفع شدن استان در حوزه گردشگری خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: این حجم از ظرفیت ها و جغرافیای طبیعی استان پیش از این وجود نداشت و استان قزوین یک کانون جمعیتی در کنار مسیر مواصلاتی بود. امروز روزانه هشتصد هزار خودرو در حالت عادی و یک و نیم میلیون تردد در روزهای تعطیلات در محورهای مواصلاتی استان قزوین صورت می گیردو هشتاد درصد سوخت مصرفی استان در مسیرهای مواصلاتی استفاده می شود که نشان می دهد استان قزوین از ظرفیتی بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است. 

اعلایی عنوان کرد: توسعه گردشگری استان نیاز به توجه ویژه دارد و اگر ما چهار کانون اصلی در کشور در حوزه گردشگری داشته باشیم قطعا جزو کانون هایی است که زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. در حالی که اولین استانی هستیم که در ایران فرودگاه داشته و امروز تنها استانی هستیم که فرودگاه ندارد.

وی افزود: دولت سیزدهم تنها دولتی است که دارای سند تحول مردمی است و در همه حوزه های کشور مبتنی بر چرخش های تحول آفرینی است.

استاندار قزوین تصریح کرد: حوزه گردشگری در کنار میراث فرهنگی از اولویت های اصلی استان و از مزیت های رقابتی استان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه موضوع دشت قزوین نیز باید مورد بررسی و توجه باشد. امسال مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور بر رسیدگی به دشت قزوین تاکید داشتند و این باغستان بخشی از دشت قزوین است.

استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال مناسب سازی سنتی هستیم و امسال ویژه به آن پرداختیم. یکی از این سنت ها، سنت پنجاه بدر یا آیین باران خواهی است که برای سال های آینده قطعا به صورت ویژه تر به آن پرداخته خواهد شد که از سنت های قدیمی است و ما این سنت را به عنوان یک میراث فرهنگی می دانیم و این موضوع به گردشگری استان کمک می کند.

اعلایی یادآور شد: قطعا توجه به استان قزوین با توجه به ظرفیت های بکر و خاص، می تواند موجب رونق گردشگری کشور شود و ما در مسیر رسیدن به مقاصد دیگر گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای باغستان سنتی قزوین باید یک تکلیف ملی داشته باشیم بیان کرد: موضوع ردیف داشتن بودجه باغستان در دستور کار ویژه قرار می گیرد تا بتوان استان را در مسیر جدیدی قرار داد و از وزیر محترم میراث فرهنگی می خواهیم به شناخته شدن استان کمک نماید چرا که اگر گردشگری استان احیا شود باغستان سنتی قزوین نیز احیا می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها