خبرهای داغ:
شهردار قزوین عنوان کرد: به نام بازآفرینی شهری نمی توان هویت مردم را از آنها گرفت و به اسم میراث نباید تشویش اذهان کرد.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۷۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست استاندار قزوین و وزير ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشكل های مردم نهاد و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

مهدی صباغی شهردار قزوین در این نشست بیان کرد: اعتقاد زیادی به این باغستان نداریم. حدود پنج برابر این باغ سنتی باغ مدرن در قزوین ایجاد شده و تولیدات مدرن با آبیاری قطره ای دارد اما با توجه به اینکه در بحث میراث سومدیریت داریم، مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده است.

وی گفت: امروز باغدار ما امنیت ندارد و محصولاتش ضرر می کند و به دلیل قرار گرفتن باغ در مسیر تردد، به باغ ها خسارت وارد می شود.

شهردار قزوین اظهار کرد: طرح توسعه شهری و مشکلات حمل و نقل در قزوین وجود دارد و این موضوع ایجاب می کند که از بین باغات سنتی عبور نماییم.

صباغی عنوان کرد: اینجا مدیریت و هزینه شده و لازمه آن این است که سومدیریت میراث فرهنگی برداشته شود و این در حالی است که می توان به راحتی موضوع را مدیریت کرد.

وی افزود: امروز با کم آبی مواجه هستیم و باید از آبیاری قطره ای و مدرن استفاده شود. امروز تکنولوژی و امکانات ایجاد شده و وقتی اموال فرد باغدار و ویرانی باغ وجود دارد باید با مدیریت قوی وارد عمل شد. متاسفانه برخی مشکلات باعث می شود توسعه شهر ایجاد نشود.

شهردار قزوین تصریح کرد: قزوین شهری است که هویت فرهنگی و تاریخی دارد اما ابنیه تاریخی در بافت فرسوده قرار دارد. گاهی میراث فرهنگی یک ابنیه تاریخی را خریداری می کند و آن را رها می کند و وجود همان اثر موجب ایجاد مشکلات خاص اجتماعی و شهری برای مردم می شود.

صباغی اضافه کرد: ما می توانیم آثار تاریخی را مدیریت نماییم. ما مدافع میراث فرهنگی هستیم اما امروز توسعه شهر مهم است. امروز دارالمومنین ما به دلیل تخلیه ساکنین اصیل مناطق تاریخی با حضور اتباع تبدیل به افغانستان شده و بیش از ۷۶۰۰ افغان در محل تاریخی شهر ساکن هستند.

وی افزود: به نام بازآفرینی شهری نمی توان هویت مردم را از آنها گرفت و به اسم میراث نباید تشویش اذهان کرد.

صباغی گفت: مردم قزوین مردم باهویتی هستند. لذا درخواست ما این است محدوده ابنیه مشخص شود و اختیارات مدیریت به مدیران استان داده شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها